Ik heb mijn xp home.edition opnieuw geinstalleerd. Ik hoopte dat hij alleen maar sneller zou worden, maarr hij werd alleen slomer wat te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je OS net geïnstalleerd is, werkt alles nog niet optimaal. Alle updates moeten geïnstalleerd worden en instellingen moeten veranderd worden naar keuze. Na een paar keer opnieuw opstarten zou alles snel moeten zijn weer. Anders moet je een TuneUp applicatie downloaden en gebruiken. (bijv. AVG TuneUp of TuneupUtilities 2011/2012)

Hoe heb je het precies geinstalleerd? Heb je de windows CD gewoon via windows zelf aangeklikt en de windows installatie zo opgestart? Heb je windows geinstalleerd over het oude windows? Of heb je de pc opnieuw gestart met de windows cd erin, en de pc geboot vanaf de windows cd, en eerst je harde schijf geformatteerd, en een nieuwe installatie uitgevoerd? Dat laatste is trouwens ook de beste manier. Als je je harde schijf niet eerst formatteert, en je draait een windows installatie over een oude heen, dan kunnen er nog oude bestandjes en restanten nog aanwezig zijn, en kunnen problemen of vertragingen veroorzaken.

Draai ook alle updates van windows en alle SP's. Ik heb gemerkt dat windows trager (!) wordt wanneer er updates in de rij staan, daarna gaat het goed. Gebruik ook eens een programma als tune-up utilities. De eerste periode is het volledig functioneel, daarna wel betalen als je daar voor kiest.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100