Ik heb mijn xp home.edition opnieuw geinstalleerd. Ik hoopte dat hij alleen maar sneller zou worden, maarr hij werd alleen slomer wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je OS net geïnstalleerd is, werkt alles nog niet optimaal. Alle updates moeten geïnstalleerd worden en instellingen moeten veranderd worden naar keuze. Na een paar keer opnieuw opstarten zou alles snel moeten zijn weer. Anders moet je een TuneUp applicatie downloaden en gebruiken. (bijv. AVG TuneUp of TuneupUtilities 2011/2012)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
hij wordt vanzelf weer sneller na sp3 er op te zetten
ook daarmee worden betere drivers voor je systeem meegenomen video driver etc di worden dan vanzelf gevonden
Dus nog effe wat updates te gaan want sp1 en 2 worden nauwelijks meer ondersteunt het kan handig als je nog niet zover ben de
losse update pakket xp sp3 van de microsoft site te halen http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4 let wel als je taal engels is of zo even veranderen en anderen mensen
let op de ze van de microsoft site komen en nergens anders er wordt van alles aangeboden via allerlei soorten link maar meestal haal je daarmee heel veel onnodige
en zelf gevaarlijk troep binnen ZDnet Cnet ok maar de rest ???

Andere antwoorden (2)

Hoe heb je het precies geinstalleerd? Heb je de windows CD gewoon via windows zelf aangeklikt en de windows installatie zo opgestart? Heb je windows geinstalleerd over het oude windows? Of heb je de pc opnieuw gestart met de windows cd erin, en de pc geboot vanaf de windows cd, en eerst je harde schijf geformatteerd, en een nieuwe installatie uitgevoerd? Dat laatste is trouwens ook de beste manier. Als je je harde schijf niet eerst formatteert, en je draait een windows installatie over een oude heen, dan kunnen er nog oude bestandjes en restanten nog aanwezig zijn, en kunnen problemen of vertragingen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draai ook alle updates van windows en alle SP's. Ik heb gemerkt dat windows trager (!) wordt wanneer er updates in de rij staan, daarna gaat het goed. Gebruik ook eens een programma als tune-up utilities. De eerste periode is het volledig functioneel, daarna wel betalen als je daar voor kiest.