Support op XP houdt op op 8 april 2014. Houden de security updates eerder op?

http://support.microsoft.com/lifecycle/?C2=1173

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Windows maakt nu nog alleen maar security updates voor Windows XP. Deze eindigen dus op 8 april 2014. Alle overige updates (alleen voor windows XP) zijn dus al gestopt.
12 jaar geleden
Op die datum worden er geen updates meer gemaakt voor windows XP. Microsoft wil zo ervoor zorgen dat je geen verouderd OS gebruikt. W7 is er al. W8 komt ook bijna. In 2014 zijn er dan 2 nieuwere (misschien zelfs 3) windows versies. Ook wil Microsoft dat je niet teveel gebruik maakt van de oudere versies, want ze willen meer verdienen met nieuwere systemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar... Is het niet zo dat updates EERDER moeten stoppen? Want als je op 8 april nog met wat updates komt, dan neem ik aan dat daar nog veel supportvragen over zullen komen (die zal Microsoft altijd krijgen na elke update: technisch gezien veranderd er toch weer iets waardoor niet ALLE programma's het nog even goed zullen doen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan. Het is niet zo dat Microsoft de laatste dag nog een update gaat versturen. Wat ik persoonlijk denk is dat alle helpdesks vanaf die datum geen vragen/problemen meer te hoeven beantwoorden/oplossen.
Het word tijd dat hele Windows verdwijnt. Heb al jaren alleen maar Linux op al mijn computers. Nooit zulke problemen. Er bestaat ook geen virus/antivirus geldverslindende industrie. Niet commercieel dus. En het beste van alles: (open-)office blijft hetzelfde, geen office2007/2010 overgangsproblemen. 35000 gratis verkrijgbare programma's die stuk voor stuk beter en up to date met de moderne technologie zijn dan al die dure Microsoft programma's. Alles wat je nodig hebt: tekstverwerking, spreadsheet, netlesers, fotoprogramma's, mediaspelers, filmspelers, noem maar op. En minstens even gebruikersvriendelijk of beter.