Ze zijn niet echt nutteloos.

In het bestandje desktop.ini staan de instellingen betreffende o.a. de weergave van de map waarin het staat.

In principe heeft elke map een bestandje desktop.ini, alleen is dit normaliter verborgen. Waarschijnlijk is er inmiddels al weer een nieuw bestandje aangemaakt maar is het nu wel verborgen zoals het hoort.

Het is dus een (nodig) systeembestand waar geen kwaad in zit. Zodra je dit bestand verwijderd en je gaat daarna weer naar deze map dan is het bestand weer aangemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, deze zijn nutteloos. Ik verwijder ze ook altijd zonder problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan wel.
Als je een icoontje hebt voor een bestand dan staat dit hier in. Als je wilt dat een icoontje blijft, dan niet verwijderen.
Bronnen: