Ik wil Linux Ubuntu 9.04 upgraden naar 9.10. Hoe moet dat?

Ik heb sudo update-manager -d al geprobeerd, maar hij blijft zeggen dat het een beta-release betreft, terwijl de ISO van 9.10 sinds vandaag wel online staat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

En als je deze apt-get commando's eens probeert:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/sudo-apt-get-commando's/msg491427/#msg491427

Ik zou verwachten dat als je een "sudo apt-get dist-upgrade" uitvoert dat Ubuntu dan naar de volgende versie zal upgraden.
Alleen dien je voor die tijd een "sudo apt-get update" en "sudo apt-get upgrade" uit te voeren om er zeker van te zijn dat je over de recentste updates hebt geïnstalleerd.

Daarnaast zijn er ook nog wel andere methodes om te upgraden. Zo kun je ook de alternate installatie-cd downloaden. Zie bijvoorbeeld http://ptcbus.blogspot.com/2008/04/upgrading-from-ubuntu-710-gutsy-gibbon.html voor instructies. Die zijn wel voor een oudere release, maar de principes blijven wel bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je antwoord. De oplossing bleek echter nog simpeler. Gewoon de ingetikte -d weglaten.