Hoe zet je een besturingsysteem op een lege pc?

Ik kan een lege pc kopen maar er staat nog geen besturingssysteem op is het makkelijk om er een op te zetten of kun je dat beter aan een expert over laten? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Het is best makkelijk om het zelf te doen. Koop gewoon het gewenste besturingssysteem op cd in de winkel (ik neem aan dat je Windows wilt).

Steek de cdrom in de computer en zet deze aan. Het kan zijn dat je even in het bootmenu moet instellen dat de computer vanaf de cd moet starten.

De pc start dan automatisch de installatie, het is dan een kwestie van de stappen volgen en wachten.

Toegevoegd na 57 seconden:
Hoe je de bootvolgorde aanpast kun je hier lezen: http://vistabits.nl/howto/bootvolgorde_veranderen_in_BIOS.html
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt je hebt me hier enorm mee geholpen