Windows reageert niet meer, hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb een gloednieuwe laptop (ongeveer een week oud) van Acer, met windows 7 erop. Sinds een uurtje ondervind ik jammergenoeg behoorlijk wat problemen. Het begon met heel langzaam reageren. Ik sloot de laptop zodat hij in slaapstand ging, toen het na een tijdje wachten niks verbeterde. Ik had hem op netstroom aangesloten en opende hem opnieuw. Hij werkte weer normaal. Ik stopte toen een disk in de laptop, en had mijn externe harde schijf ook aangesloten. Hij startte het op, maar na korte tijd reageerde "deze computer" en dus windows verkenner, niet meer. De rest van de computer kan ik nu gewoon gebruiken, al is de taakbalk weg. Als ik op mijn openstaande msn ga echter, is de taakbalk er gewoon. Welke gewoon werkt. Ik heb geprobeerd ctrl alt delete te doen, in eerste instantie, maar daar reageert hij niet op. Ook als ik hem via het startmenu probeer af te sluiten of opnieuw op te starten doet hij niks. Ik wil hem liever niet afsluiten door de knop lang ingedrukt te houden, aangezien ik altijd te horen heb gekregen dat dit slecht is voor je computer.
Kent iemand dit probleem en kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Vrees voor virus beste wat je lint doen is naar een computerzaak te gaan maar ja ik ben maar een simpele digibeet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch maar helemaal uitzetten en opnieuw laten opstarten. Dus of die knop lang indrukken of de accu even ontkoppelen. Dat is niet slecht voor de computer.
Of terug naar de winkel natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat de laptop te weinig werkgeheugen heeft voor alle programma's die jij tegelijkertijd op gestart hebt staan. De laptop heeft dan gewoon moeite bij te benen wat je allemaal wilt. Ik ken dat verschijnsel ook; ik overvraag mijn laptop ook vrij regelmatig.

Het feit dat ie weer "normaal" werkt nadat je hem even met rust hebt gelaten duidt er ook op dat het een gebrek aan werkgeheugen is.

Als de laptop weer vast loopt:
- Probeer wat applicaties af te sluiten, met name wifi verbindingen kunnen veel geheugen in beslag nemen.
- Laat de machine met rust totdat je wat applicaties af kunt sluiten als het niet meteen lukt.

Om het probleem echt op te lossen:
- Kijk eens hoeveel werkgeheugen je hebt, en vergelijk dat eens met machines die WEL soepel blijven lopen als jij daar al jouw programma's op opstart.
Zit daar een groot verschil in werkgeheugen in, laat er dan wat bij zetten in je laptop.

Je hebt dan waarschijnlijk een ondergespecificeerd apparaat gekocht. Misschien geen goed advies gekregen bij aankoop, of misschien niet duidelijk genoeg gezegd wat je er allemaal tegelijk op wilt hebben kunnen draaien.

Meeste kans dat dit het probleem is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht bovenstaande antwoorden niet lukken, adviseer ik je terug naar de winkel te gaan, je hebt immers garantie.