Hoe kan ik een beamer draadloos aansturen?

Ik wil in een zaal een beamer draadloos aansturen over een afstand van 20 meter met een laptop. Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Ook zou ik ook graag een camcorder draadloos willen aansturen op deze beamer. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

MEt de laptop is dat vrij eenvoudig al zal je mogelijk de prijs wat hoog vinden
een wireless-projector-server. bron 1 250 euro

Ik heb bij office centre / staples nieuwegein ze pas voor € 50 zien liggen. ( oud model alleen VGA aansluiting)

Dit zijn WiFi ontvangers die een DVI of VGA uitgang hebben, met een driver op de pc / notebook stuur je hier het beeld signaal naar toe. Dit werkt goed voor powerpoint, voor videobeelden is het mindergeschikt ivm de beperkte refresh rate of lage resolutie. die een wireless projector server ondersteunt

Een camcorder beeld is via Wifi lastiger, ik weet daar geen product voor.

Heeft de beamer een video ingang, bv met een tulp aansluiting dan kun je het met een Wireless Audio/Video Sender proberen zie bron 2

heeft de beamer en het notebook een DVI of HDMI in en uit gang dan kun je GigaView 820 Wireless Full HD Audio/Video Sender (bron twee) ook voor je notebook gebruiken ipv via WiFi

Heb je nog geen beamer dan zijn er ook beamer in ingebouwde draadloze ontvanger te koop
bron 3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mym leraren gebruiken afstandsbedieningen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jouw laptop over een composietvideo uitgang beschikt dan kan je een draadloze videolink gebruiken.
Met een beetje googelen is misschien ook een draadloze link voor VGA te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo ver ik weet bestaat er geen draadloze VGA voor particulieren. Ze zijn beschikbaar, maar je betaald je er scheel aan.