windows XP kan, na herinstallatie, de mappen op 2e interne harddisk niet meer openen

Ik ben er al weken mee bezig en het lukt me niet
Als ik een map op de 2e harddisk wil openen geeft windows de melding "is niet toegankelijk, toegang geweigerd.
Het heeft denk ik iets te maken met toegangsrechten.
Heb de laptop al in veilige modus opgestart en ingelogd als administrator om de toegangsrechten te wijzigen.
Helaas zonder enig succes. Ik hoop dat er iemand is die er echt verstand van heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

kun je de naam van de map ook veranderen ?

Toegevoegd na 19 minuten:
Je kunt ook het programma tweakui voor pc gebruiken daar zit ook een functie in om je admin rechten toe te passen op mappen
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Ik heb tegenwoordig vista dus ik weet het ook even niet meer welke je optie je moet hebben en gek genoeg ik kan het ook nergens goed vinden
maar je moet niet proberen de map over te nemen je moet proberen de admin of je eigen naam toe te voegen aan de map
Er is waarschijnijk een probleem met de NTFS-security.

Probeer de instructie van Microsoft (in het engels..) eens op te volgen, zie :

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en;810881
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer rechter muisknop op de folder en dan security/permissions. mischien staan de permissions niet op full control. Kan ook zijn dat in je vorige XP installatie deze HD is gecomprimeerd. dan ben je met een nieuwe installatie de sleutels kwijt. Probeer de HD in een andere computer.