Dit heeft de maken met het scherm van de computer die gebruikt wordt.Een multi-touchscherm is, zoals de naam al zegt, een aanraakscherm dat meer dan één input tegelijk ondersteunt. Dit geeft meer en uitgebreidere mogelijkheden dan het normale aanraakscherm. Dit is een enkeltouch scherm.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus laten we zeggen een samsung star heeft een gewone en een iPhone een multitouch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toegevoegd,bij een enkeltouch heb je dus maar 1 input tegelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje
Het verschil is dat je met Multitouch meerdere vingers kan gebruiken op het scherm om een bepaalde handeling uit te voeren en bij een 'Enkeltouch' niet.

Een 'Enkeltouch' kan maar 1 drukpunt tegelijk verwerken terwijl een Multitouch meerdere drukpunten kan verwerken.

Een goed voorbeeld is het inzoomen op een iPhone, hierbij gebruik je twee vingers die je van elkaar af schuift waardoor je gaat inzoomen. (Multitouch)

Bij een 'Enkeltouch' zal je voor het inzoomen bijvoorbeeld 2 keer op het scherm moeten tikken.