Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De koptelefoonaansluiting van mijn Acer laptop is kapot. Kan ik de microfooningang voor de koptelefoon gebruiken. Zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De microfoon IN-gang kan nooit de functie van de koptelefoon UIT-gang overnemen.
Je kan een externe geluidskaart op USB aansluiten waardoor je zelfs een betere geluidskwaliteit dan van de interne geluidskaart mogelijk kan maken.
Weet je overigens wel zeker dat de interne geluidskaart defect is? als de speakers van de laptop nog wel werken dan is waarschijnlijk de aansluiting of de koptelefoon zelf defect.
Op de afbeelding een voorbeeld van een externe .USB-geluidskaart
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inderdaad een USB geluidskaart (grootte van een USB-stick) gekocht. Bleek een goede oplossing te zijn.

Andere antwoorden (2)

Nee dat is niet mogelijk. Totaal andere functie. Koop een USB koptelefooningang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is inderdaad niet meer mogelijk, je zal dus een extern geluidskaart moeten kopen, of je kan ook een headset kopen met een USB aansluiting
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding