Waarin is Windows geen ISO norm?

Zo' n beetje alle internationale standaarden worden via een ISO norm geregeld, Windows is de internationale standaard voor besturingssystemen dus waarom is deze niet door ISO erkend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Windows is geen standaard. Er zijn ook veel macbooks en andere laptops/desktops van Apple.
Het aandeel van Apple is te groot om van Windows een ISO-norm te maken.

Toegevoegd na 41 seconden:
Apple draait trouwens op iOS.

Toegevoegd na 6 minuten:
OS X*, met dank aan Vinsheep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows is een merk.. Je kan niet zeggen dat voor auto's Volkswagen de iso/standaad voor auto is.. Bovendien werken redelijk wat met andere besturinsystemen.. En concurentie houd elkaar scherp om te blijven ontwikkelen.. Anders hadden we nog steeds DOS gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows is 'hoogstens' de marktleider en is daardoor juist niet erg geneigd om zich aan standaarden te houden die het bedrijf niet zelf opgelegd heeft. Dat merk je iedere keer weer aan foefjes die alleen maar in MS Internet Explorer werken of aan weer andere dingen die volgens de W3C-normen gecodeerd zijn in IE juist niet werken. Ook aan add ons als Silverlight merk je dat. Jammer dat veel bedrijven daarin meegaan en MS niet afstraffen voor het verpesten van de markt. Door dat arrogante gedrag probeer ik MS zoveel mogelijk te vermijden maar dat is erg moeilijk als alleen al de netwerkboer van je baas voor MS producten kiest...