Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Windows 7 kiezen of Windows XP?

Toen ik mijn pc had gekocht in 2006 zat er Windows XP op, ik heb nu enigetijd Windows 7 erop. Wat raden jullie aan? XP of 7?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
609

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

windows 7 want het is een nieuw besturings progamma
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alle respect natuurlijk,maar een al wat oudere pc draait m.i. soepeler op XP . U meldt,dat het een computer is van ruim 5 jaar oud. Aan de andere kant,U vermeldt niet,dat er problemen zijn met de hardware van Uw pc uit 2006. Mijn gevoel zegt toch liever XP..zeker gezien het feit,dat Windows 7 best een groot aantal Gb's opslurpt qua installatie en dat vergt enorm veel energie en geheugen. Straks gaat Uw pc mogelijk kuren vertonen,wat bijna altijd één van de hiervoor genoemde zaken betreft.

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows 7 is veeeeeeeeel stabieler. Verder zal de ondersteuning voor XP steeds minder worden. Windows 7 dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf. Heel veel spelletjes voor 2005 werken dan compleet niet meer. Maar als dat u niks uitmaakt, Windows 7 is erg prettig werken al zeg ik het zelf. (Windows Virtual XP is echt een rot systeem!) Beste is een duo core met beiden xD
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Windows 7 er zonder problemen op draait, zou ik zeggen: houden zo. Windows 7 is stabieler en wordt volop ondersteund, terwijl de ondersteuning voor XP stilaan volledig zal wegvallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadeel is wel de ongevraagde optie die wachtwoorden opslaat in de windows 7 kluis
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord is eigenlijk niet te geven. Veel zaken zijn afhankelijk van wat je ermee gaat doen, wat de specificaties zijn en wat je verwacht van je besturingssysteem.

Het beste besturingssysteem tot nu toe is Windows 7. En als dat naar wens draait, niets aan veranderen.

Wil je iets meer snelheid uit de toch al wat oudere laptop/pc halen, dan zou ik teruggaan naar Windows XP.

Op dit moment zijn er nog vrij weinig pakketten die niet meer met Windows XP werken. Enkel wat nieuwe games, die niet draaien, Internet Explorer 9 werkt niet onder XP (maar wat is er mis met IE 8?) en dat soort kleine dingen.

Kortom: keus zelf maken, wij kunnen enkel advies geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windows XP Service Pack 3 wordt ondersteund tot 2014.
Advies is Windows 7. Vanwege compatibiliteitsproblemen met bestaande, oudere programma's zou op dit moment de 32-bits versie de betere optie zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding