Kan ik een partitie maken zonder dat ik data verlies?

Het moet dus in windows zelf gebeuren, en ik heb vrije schijfruimte genoeg daarvoor.

Ik wil nog een partitie maken van zo'n 50 GB om even een server te proberen.

Ik weet dat ik wel van twee één kan maken en ook hoe ik dat kan, zonder data te verliezen.

De vraag is alleen of ik een ook kan opsplitsen.

Het is héél belangrijk zoals je al kunt merken dat ik niks verlies! en ook niet de kans loop op.

Ik beschik niet over de juiste hoeveelheid extra schijfruimte om een back up te maken namelijk! (Te veel muziek, de foto's wel)

Toegevoegd na 7 uur:
OS: Windows 7

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Met Partition Magic Home Free is dat binnen 5 minuten gedaan. Gezien het feit,dat U niet als een leek deze vraag stelt,moet dat lukken. Het kan namelijk stukken makkelijker splitsen dan Windows zelf dat uitvoert:

http://www.partition-tool.com/personal.htm

Geen moeilijke toestande zoal;s in Veilige modus etc ,blablabla. !!

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Windows 7:

Windowsknop, tik: partit.. klik wat boven komt te staan
Klik de schijf aan die je wil partioneren, klik volume verkleinen aan. Geef 50.000 aan en verklein. Geef daarna bij de nieuwe partitie aan dat je een volume wil creeeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het even kunnen proberen in veilige modus kunnen proberen. Ik weet niet of dat zin heeft maar proberen kan altijd.