Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een partitie maken zonder dat ik data verlies?

Het moet dus in windows zelf gebeuren, en ik heb vrije schijfruimte genoeg daarvoor.

Ik wil nog een partitie maken van zo'n 50 GB om even een server te proberen.

Ik weet dat ik wel van twee één kan maken en ook hoe ik dat kan, zonder data te verliezen.

De vraag is alleen of ik een ook kan opsplitsen.

Het is héél belangrijk zoals je al kunt merken dat ik niks verlies! en ook niet de kans loop op.


Ik beschik niet over de juiste hoeveelheid extra schijfruimte om een back up te maken namelijk! (Te veel muziek, de foto's wel)

Toegevoegd na 7 uur:
OS: Windows 7

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
645

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met Partition Magic Home Free is dat binnen 5 minuten gedaan. Gezien het feit,dat U niet als een leek deze vraag stelt,moet dat lukken. Het kan namelijk stukken makkelijker splitsen dan Windows zelf dat uitvoert:

http://www.partition-tool.com/personal.htm

Geen moeilijke toestande zoal;s in Veilige modus etc ,blablabla. !!

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Windows 7:

Windowsknop, tik: partit.. klik wat boven komt te staan
Klik de schijf aan die je wil partioneren, klik volume verkleinen aan. Geef 50.000 aan en verklein. Geef daarna bij de nieuwe partitie aan dat je een volume wil creeeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het even kunnen proberen in veilige modus kunnen proberen. Ik weet niet of dat zin heeft maar proberen kan altijd.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding