Illegale Windows 7 64 bit of legale Windows Vista 32 bit?

Ik heb nu Windows Vista Home Premium 32 bit, maar deze is al aardig langzaam geworden, dus nu heb ik de keuze:
Ik kan een gedownloade Windows 7 Home Premium 64 bit installeren (illegaal dus), maar ik heb nog een legaal cd'tje van Windows Vista Home Premium 32 bit, ik kan ook gewoon natuurlijk geen actie ondernemen, gewoon deze Windows Vista laten staan op mijn pc.

Wat adviseren jullie?

Die 64 bit leek mij wel aantrekkelijk, omdat ik ook een 64 bit processor heb.

Specificaties:

Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6400+ 3.20 GHz
Geheugen (RAM): 2,00 GB
Harde Schijf 1: 931 GB (1 TB)
Harde Schijf 2: 76,3 GB (80 GB)
Videokaart: NVIDIA GeForce 9600 GT 512 MB
Beoordeling (Windows Vista Home Premium 32 bit, bepaald door laagste score): 5,5

1.3K

Het beste antwoord

Beste Peter, gewoon Windows 7 installeren en daarvan de 64bit. Met 2 Gb werkgeheugen zit dat prima!
-Windows 7 werkt al op 1 Gb-.
Wel een Clean install...alles van Vista moet wel weg zijn.

Toegevoegd na 13 uur:
Peter, morgen zal ik een mailtje sturen, ik zit aan het maximum voor vandaag.
Maar het komt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Doe dan maar gewoon de legale 32 bit, aan 64 bit heb je weinig als je niet meer dan 6 GB werkgeheugen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
maar dus windows 7 is dus niet veel beter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, ik dacht dat het allebei om Win7 ging, als je geen problemen hebt met Vista kan je gewoon die opnieuw installeren dan zou hij even snel als eerst moeten zijn. Illegale versies van zulke belangrijke software ben ik geen voorstander van.
Windows 7 is beter!! En sneller. Je hoeft maar 4 gb interne geheugen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Illegale Win 7 zul je geen plezier van hebben. Je zult compleet gek gemaakt worden met berichten over het gebruik van illegale sotfware.
Zet er gewoon je legale Vista op, totdat je genoeg geld hebt om een legale Win 7 op een wat steviger PC te zetten. Ik had ongeveer dezelfde configuratie pc met win 7, en dat was niet om vrolijk van te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan heb er hier een die perfect werkt nooit geen gezeur gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt dan nog wel, denk ik zo.
Hoe ben je trouwens aan een werkende sleutel gekomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier vinden illegale zaken plaats en dit lijkt me niet de daarvoor aangewezen plek. Als er dan toch Windows op moet koop dan een licentie voor 7 of herinstalleer Vista. Die onzin over 6 GiB RAM kun je vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alexjeee1,
Dus als jij even naar je vriend gaat en evenlater weer terug komt en op je pc gaat heb je nergens meer last van :O
Grapje ;D
Een alternatief wat nog niet genoemd is, is het zoeken naar een Windows Vista 64 bits.
Dan heb je namelijk van beide werelden de voordelen, je werkt op een 64 bits besturingssysteem, wat werkt met je processor en je ben legaal, want het serienummer van 32 bits is ook geldig op een 64 bits :)

Aangezien je Windows 7 kon downloaden, moet het vinden van Vista geen probleem zijn. Ook kan je een CD lenen van iemand, het gaat immers alleen om het serienummer, wat je al hebt.

Waar je wel even rekening mee zou moet / kunnen houden is de support op je hardware... 64 bits vereist namelijk weer andere drivers voor je randapparatuur dan dat je nu hebt. Het kan dus zo zijn dat je scanner / printer oid niet ondersteunt wordt door Windows Vista / 7 64 bits. In dat geval is de keuze misschien eenvoudiger om bij de 32 bits Vista te blijven.

Waarom Windows 7 ook vaak wordt genoemd, is omdat deze beter met de resources (processor en geheugen) omgaat, waardoor je sneller en prettige kunt werken.

Vaak hebben de besturingssystemen vooraf aan de installatie ook een tooltje wat aan kan geven of je computer volledige compatible is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van win7 kopen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjah.. kopen is beter! Piraterij moet gestraft worden! daarom ga ik deze vraag ook melden!
peterjbruins
12 jaar geleden
jonge doe dat nie windows 7 is voor mij ruim 2 jaar sparen!!