hey daar, Ik heb een compaq CQ61 - 320SD waarvan het toetsenbord niet werkt.

Het geheel draait onder windows 7 home premium. Reeds acties ondernomen als drivers zoeken via de HP site e.d. maar notebook wordt helaas niet meer verkocht. (ja 2e hands op marktplaats en outlet winkeltjes. ) batterij er uit gehaald en alleen op netstroom truck ook reeds geprobeerd.Systeem herstel eveneens. Ik kan in systeem ook alleen maar externe usb toetsenbord vinden. Systeem herstel ook geen resultaat. Echter,... ik wil zo graag deze interne weer aan de praat krijgen.

Iemand nog intelligente ideeën?

Vrolijke groet,
Marcelletje
;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een stomme vraag maar werkt je tobo wel tijdens de opstart fase? Oftewel kan je in je bios komen met het toetsenbord? Ik heb dit vreemde probleem ooit gehad en weer opgelost namelijk. Als je tobo dan niet werkt heeft het geen zin drivers te gaan zoeken, dan zal het echt een "fysiek" probleem zijn. Kabeltje los/tobo kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nope helaas lukt ook alleen met een extern toetsenbordje. Begin al aardig te geloven dat het kabeltje los is of dat hij werkelijk kaduuk is. Nog klein weekje doorsnuffelen maar. Daarna zit er denk ik niks anders op om hem open te schroeven of weg te brengen. iig,... dank ook weer voor je reactie. Vrolijke groet,
Marcelletje Stomme vragen bestaan niet,...
domme antwoorden wel. ;-)

Het beste antwoord

Normaal is er voor een keyb geen driver nodig dat zit al in de bios gebakken zie je hem ook niet onder apparatenbeheer ?
een gewoon ps/2 keyb ?
Dus vermoed ik dat het gewoon defect is en dat kun je dus alleen maar vervangen door ander toetsenbord.
wellicht ligt alleen het kabeltje? los ?
zo te horen mankeert er verder niet zo heel veel aan als je er wel met een gewoon usb toetsenbord er aan er wel in kan komen
dus echt even proberen of je een ander vervangende keypad kan vinden.
(werkt je muispad nog wel ?)
als dat het geval is dan lijkt het me zeker de moeite waard

kijk ook even of je het schermtoetsenbord werkende kan krijgen kijk onder huld en zoek trefwoord schermtoetsenbord
Je kan nog even in bios kijken of er daar iets loos is met je keyb maar ik vermoed dat hij of niet goed is aangesloten of gewoon defect is.

succes
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aan: capthavoc Dank voor snelle reactie. Uhm,... ps/2 keyb,... is dat niet extern bordje aan hangen? das niet de bedoeling. Idd onder aparaatbeheer is hij ook niet te vinden. Kabeltje los,... zou kunnen. Aan nemend dat je bedoeld "open schroeven die handel". Schermtoetsenbord heb ik wel ergens zien staan. Hoop morgen daar weer even tijd aan te kunnen besteden. dat openschroeven staat me niet echt aan. Dan toch liever even weg brengen denk ik. Ik hoopte op een softwarematige oplossing of "missing drivertje". iig bedankt voor de tips capthavoc !
Ik blijf nog even hopen op andere suggesties.
capthavoc
12 jaar geleden
Nee dat ps/2 is in feite gewoon de meest standaard instelling van je vaste laptoptoetsenbord.
zelf een usbkeyb kan worden gezien als een ps/2
maar als die niet is aangesloten en je ziet er toch 1 staan wordt ie wel gevonden ? of wordt er in bios gewoon aangenomen dat ie er is ook omdat schermtoetsenbord op die manier werkt.
nu heeft Hp wellicht extra drivers voor meer functionaliteit van je keyb maar de normale minimum keys zijn altijd ps/2
en dat is in je bios ingebakken
het lijkt me echt een kwestie van toetsenbord defect of in het gunstige geval los kabeltje en dus is het keer de moeite waard om dat te laten repareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste mensen, bedankt voor de antwoorden zeg. Alles geprobeerd en helaas,... vrees dat toetsenbordje idd overleden is. wederom vrolijke groet,
Marcel

Andere antwoorden (2)

Ondanks het feit,dat ik het "deels " eens ben ,dat U voor toetsenborden normaal gesproken geen drivers nodig heeft,omdat ze vaak - HP kennende- vaak de juiste drivers leveren welke als extra op de speciale HP /Windows installatie cd staan én inderdaad óók via het Bios wordt aangestuurd een poging wagen.
Op de HP website heeft men wél een aanvullend toetsenbord driver pakketje staan en daarmee kunt U sowieso proberen of het daarmee gaat werken.Verder is de uitstekende support van HP een "begrip ",dus mocht het desondanks niet lukken,kunt U via e-mail contact leggen en dit probleem ,melden.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4062&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&sw_lang=&product=4039947#N448

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je niks aan plug and play PnP instellingen hebt gewijzigd ben ik bang dat je toetsenboard overleden is. Werkt je capslock en numlock ledje nog?