Hoe configureer ik mijn netwerk?? Als ik een LAN-Kabel gebruik zie extra uitleg hieronder! als je het niet snapt!

Hallo,

Ik loop tegen een klein probleempje op met het foramteren van mijn pc. Ik heb nu wel een Lan-kabel in mijn pc maar hij kan hem niet vinden ik heb de tip gekregen dat ik het netwerk ofzo moet configureren nu is mijn vraag, hoe moet dit?

Als je mijn kunt helpen hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zit er aan de andere kant van de LAN-kabel? Een router? En heb je nog meer dingen op je netwerk (andere pc's, printers of zoiets?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit verbonden aan een router, van een klein bedrijf. Ik ging even testen of internet het deed en toen liep ik dus tegen dit probleem aan, ook met meerdere pc's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je dat je - sinds je een nieuw operating system (windows?) op je PC hebt gezet - op meerdere computers geen internet (meer?) hebt?

Het beste antwoord

Haal de stekkers van je modem, router en pc eerst eens uit het stopcontact en doe ze er na 10 seconden weer in, wacht nog even en zet dan je pc weer aan en kijk of het werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien overbodig maar je hebt het over formatteren. Zijn al je drivers wel geïnstalleerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het formateren van je pc? Je hebt dus opnieuw een besturingsysteem geïnstalleerd als ik het goed begrijp?
Zijn de drivers van je netwerkkaart wel correct geïnstalleerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt formateren van je PC, je hebt dus een OS erop gezet, herkent deze de netwerkkaart wel?
-Win7: Windowsknop, tik: "netwerkverbindingen" en kies de bovenste. Nu zie je al je netwerkadapters.
-WinXP: Configuratiescherm-Netwerk (uit mijn hoofd)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb een CD gekregen bij mijn moederbord welke ik altijd moet gebruiken als ik mijn netwerkkaartdrivers moet hebben, voor winxp.

Toegevoegd na 1 dag:
Aan je reactie te lezen is er iets met de router niet in de haak. Resetten en als dat niet helpt even kijken welke lampjes er branden. Of de kabels er goed in zitten. Blijft de computer zeggen dat er geen lan kabel inzit, dan kan het zijn dat de router kapot is. Er zijn namelijk 2 momenten dat windows aangeeft dat je geen lankabel in je systeem hebt
1. er zit geen kabel in je PC
2. er zit geen kabel in je router/router is uit/kapot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xp doet baar mijn mening altijd lastig bij ons.
de meeste netwerken heten gewoon workgroup, het kan zijn dat jouw netwerk een ander naam heeft.
dit kan soms voor problemen zorgen.
dit moet je dan even instellen.
het kan ook zijn dat je netwerkkaart naar zijn gootje is.
of de kabel.
maar kijk eerst eens hoe je netwerk heet via een andere computer en kijk of dit hetzelfde is.
kan het je nu zo niet uitleggen, omdat ik met linux werk op het moment, maar zoek het even op op google.
succes