Mijn computer is erg traag en ik zou hem graag willen versnellen. Maar nu ben ik geen specialist in computers en zoek een handleiding.

Hoe kan ik eenvoudig mijn computer sneller maken. Kan iemand me een handleiding toesturen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je meer info over je computerhardware? Kijk anders even hier: dubbelklik mijn computer, rechtermuisklik en dan eigenschappen. Nu krijg je een overzichtje van wat hardware.

Het beste antwoord

Zo'n vraag lust ik wel, zat er zelf mee een tijdje terug...laat ik het kort houden, ik raad je aan om je computer eens een opschoonbeurt te geven. Ik zal onderaan wat links geven die tekst en uitleg geven hoe je van een trage computer een snelle kunt maken in eenvoudige stappen. Het heeft mij toendertijd geholpen ( :
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Download cc cleaner ( gewoon googlen). Hiermee kan je je computer opschonen, waardoor de computer sneller zou kunnen gaan werken.
Ik weet niet wat voor een computer je hebt, maar het kan aan van alles liggen! ( processor, leeftijd van computer, etc.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een handige website die, stap voor stap, uitlegt hoe je je pc kunt schoonmaken, zowel van buiten als aan de binnenkant:
http://www.pcschoonmaak.nl/
Overbodige stappen kun je natuurlijk gewoon overslaan. En dat geldt natuurlijk ook voor de reclame die er tussen zit!

In de video's en de tekst wordt haarfijn uitgelegd hoe je de pc weer in topconditie krijgt. Tijdens de uitleg kom je ook allerlei handige gratis opschoonprogramma's tegen. Maar je moet er wel minstens een halve dag voor uittrekken, want het duurt een tijdje voordat alles weer netjes op orde is.

Succes!
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
1. Verwijder onnodige software.
Dit doe je door naar start te gaan.
Klik op configuratiescherm en vervolgens op : een programma verwijderen.
Klik hier 1 van de programma's aan die je ooit geïnstalleerd hebt, en die je niet meer gebruikt. Er zal nu een proces in gang worden gezet waarmee je de aangeklikte software kan verwijderen. Gewoon goed lezen, en goed de stappen volgen, en het lukt je vanzelf!

2. Indexering uitschakelen.
Ga naar Computer en klik met de rechter muisknop op de C schijf. Kies voor eigenschappen, en onderaan staat een vinkje dat alles geïndexeerd word. Zorg dat dat vinkje er NIET voor staat. Nu gaat windows het indexeren uitschakelen.

3. Extra geheugen. Soms kan het slim zijn extra geheugen in de PC erbij te zetten. Heb je windows 7, of windows vista? Koop dan een USB memory stick van 1GB, en plug die in een lege ingang erbij. Ga naar Computer, klik met de rechter muisknop op de USB memory stick, en kies voor eigenschappen. Kies dan bovenaan het scherm voor readyboost. Stel readyboost in op het aanbevolen geheugen.

4. Schijfopruiming
Ga naar Computer, klik op de C schijf met de rechtermuisknop, klik op eigenschappen, en klik op schijfopruiming. Vink alles aan, en volg de stappen.

5. Klik op je bureaublad op de prullenbak.
Klik op bestand, en kies voor prullenbak leegmaken.

6. Defragmenteren.
Om de harde schijf sneller te maken moet je hem defragmenteren. In verloop van tijd is alles als het ware door elkaar geklutst, en dat kan je helemaal vanzelf weer goed laten maken. Ga naar Computer, kies de C schijf, en eigenschappen. Klik op extra, en kies voor defragmenteren. Klik in het venster dat verschijnt er nogmaals op. Dit kan enkele minuten tot enkele uren in beslag nemen. Wacht todat dit proces klaar is.

Als het goed is, is je pc nu een stuk sneller.
Net wat hierboven gezegd is, kunnen programma's als CC cleaner je pc ook sneller maken. Zelf ben ik voorstander van advanced system care. Dat is ook zo'n programma. Maar het verschil is dat deze meer onderdelen aanpakt.

Succes ermee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fietser geeft een heel uitgebreid antwoord. ECHTER: hoewel al deze stappen echt wel wat doen, verwacht geen mirakel, je computer zal marginaal sneller worden
(hoewel de door hem geopperde uitbreiding van het ram-geheugen wel degelijk véél kan brengen).
Windows pc's worden altijd trager naarmate je ze meer gebruikt, dus een herinstallatie brengt ook wel wat, maar is heel veel werk, en vraagt ook nog al wat voorbereiding en back-up. Misschien is het wel tijd voor een nieuwe pc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je computer aanzienlijk te versnellen kun je de volgende dingen doen:

Verwijder bestanden die je niet nodig hebt (foto's, documenten enz.)

verwijder programma's die je niet gebruikt, hoe je dat kan doen: (windows vista):

klik op start (het windows-vlaggetje)
klik op configuratiescherm
klik op programma's
klik op programma's en onderdelen
dubbelklik op een programma dat je niet gebruikt/nodig hebt om hem te verwijderen

Ruim het register op, dit doe je zo:
download registery cleaner:
http://www.eusing.com/Download/EFRCSetup.exe

Zet onnodige services uit, en laat sneller opstarten, doe dit zo:

houd de windows-toets op je toetsenbord ingedrukt (het vlaggetje) en druk dan op r

typ dan in: msconfig
druk op enter
klik op het tabblad Computer Opstarten
klik op geavanceerde opties...
klik op het vierkantje voor Aantal processors (zodat er een vinkje koms)
klik op het balkje daaronder waar een cijfer in staat
klik op het hoorste cijfer (bijvoorbeeld 4)
klik op ok
klik op het tabblad opstarten
klik op het vinkje voor dingen de je niet nodig hebt (zodat het vinkje verdwijnt)
klik op ok

om je computer nog meer te versnellen, download PeterTec Anti-Virus (die heeft ook tools om je computer sneller te maken)

Website van PeterTec Antivirus:

https://sites.google.com/site/petertec01/petertec-anti-virus-beta

Hopelijk kun je hiermee je computer sneller maken

Toegevoegd na 2 minuten:
maar om je pc echt weer heel snel te maken, installer windows opnieuw:

windows-cd erin
computer opnieuw opstarten

dan start hij automatisch de installatie

ps. als je windows opnieuw installeert, zijn al je bestanden en programma's weg!
Zet je belangrijke bestanden dus eerst op een usb stickje of een cd of zoiets
12 jaar geleden
Download Registry Booster en draai hem.

Gr Kaj (je moet wel ff de crack erbij downloaden)
Bronnen: