Mac Osx Terug Naar Windows 7.

Hallo Allemaal!
Ik heb pas Mac OSX op mijn Windows 7 PC gezet maar daar heb ik spijt van want het werkt niet makkelijk.
Ik wil het dus terug zetten zonder dat ik al mn bestanden en programma's moet verwijderen.
Is dat mogelijk???

Gr Gebruiker71

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel begrijpelijk dat je terug wilt, slechts 5% is Mac gebruiker, nu snap je ook waarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is dus een typische onbenul reactie.

Antwoorden (3)

OSX is een besturingssysteem. Dat bestaat uit programma's en bestanden. Je kunt niet een besturingssysteem verwijderen en zijn programma's en bestanden laten staan. Dat is onmogelijk. Je kunt wel eerst bestanden die je wilt bewaren (bijv. documenten, foto's, soundfiles, etc) op een USB-stick/schijf zetten om ze later weer te gebruiken.
Het installeren van OSX op een PC is trouwens illegaal.
escape
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Je kunt geen OSX op een PC installeren. Wel een gepre-compileerde versie van Hackintosh. En dat is in strijd met de EULA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef toe dat het illegaal is, maar hoe zit het dan met kijken of het OS je bevalt en dat je dan later een Mac koopt (als het OS je bevalt)? Anders ben je natuurlijk eerst €999 kwijt, en dan bevalt je de laptop niet eens. Denk niet echt dat ze zullen zeggen "Nou oke. We nemen de laptop terug en verkopen die weer als tweedehands." Zonde van het geld dus. En daarom vindt ik het geen ramp dat iemand dit gedaan heeft. Hij heeft er immers spijt van. Ik geef nogmaals toe, het is illegaal. Maar anders zou het zonde van het geld zijn toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb je bij alle produkten een bepaalde tijd om te kijken of het aan je wensen voldoet. Je kan dus na een week terug gaan na de mediamarkt en zeggen dit voldoet niet aan mijn verwachtingen. Tegenwoordig kan je ook nog eens windows op je mac installeren en dat werkt soepel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Elias. Een Mac is ook een PC. Ze bedoelen dus OSX voor op 5 Mac's. http://dixons.nl/artikel/SW08953c847/Mac_OS_X_10.6.3_Snow_Leopard_Family_Pack_retail_upgrade_%28Mac%29 Er staat heel duidelijk op 5 Apple computers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@proairface: volgens jouw logica zou het ok zijn om een auto te jatten om er een tijdje mee te rijden, want ja, je wilt immers die auto kopen maar eerst moet je toch weten of die aan je wensen voldoet? zo werkt het natuurlijk niet. als je een apple wilt kopen en je weet niet of het bevalt, dan ga je eerst langs een winkel.
Om dat te kunnen doen, zul je de harde schijf partitie waar Mac OS opstaat moeten formatteren.

(ik had in het verlede Hackintosh gebruikt op mijn PC, en heb het ook simplel kunnen vewijderen door de partitie te formatteren).

Je kunt een partitie verwijderen door met de rechter muisknop op "mijn computer" te klikken. Dan klik je op "Beheren"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je MACOSX eraf gooien zonder dat je je harddisk moet formatteren en Windows moet herinstalleren

Programma's van MAC werken niet in Windows maar sommige bestanden daarentegen wel, maak in MACOSX aan back-up van je bestanden die ook in Windows werken met behulp van een USB of Harddisk

Ga als volgt te werk:

- Zorg ervoor dat Windows 7 automatisch opstart, wanneer je niet weet hoe dit moet download dan "Bootloader" (Windows) dit programma kan dat voor je doen

- Wanneer Windows 7 automatisch start, download dan een programma genaamd "Paragon partition Magic" dit programma heeft een heel breed scala aan mogelijkheden en naar mijn mening duidelijk en overzichtelijk.

Wanneer je er niet uitkomt typ dan "paragon partition magic" eens in bij youtube, er zijn een boel mensen die het je met woord en beeld uitleggen hoe het volgende gaat, dit is een krachtig programma doe niet zomaar iets!

- Het is de bedoeling dat je je MACOSX partitie verwijderd
- Maak van de ruimte die vrijkomt een logisch station
- Formatteer dit station in NTFS

En voila ! MACOSX is als sneeuw voor de zon verdwenen en je hebt de schijf die MACOSX gebruikte terug in Windows