volgens mij kan je vista niet legaal downloaden. Bij microsoft bieden ze alleen nog maar win7 aan. Het kan wel illegaal via bv bittorrent en er van uitgaande dat je een legale en betaalde product-key hebt is dat wat mij betreft moreel aanvaardbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bittorrent is een protocol (taal) waarmee computers met elkaar kunnen communiceren en bestanden kunnen uitwisselen. Er zijn meerdere clients en raad je aan even te googelen. Hier kan je in ieder geval terrecht. http://www.bittorrent.com/intl/nl/
Voor bestanden en hoe te gebruiken kan je het best de thepiratebay.org bezoeken. Hoewel veel bestanden illegaal zijn kan je hier ook grote patches en updates downloaden die wel legaal zijn. Daarnaast zit illegale software, zoals een illegaal aangeboden Vista vaak vol met virussen dus wees voorzichtig en gebruik een goede virusscanner en firewall. Goede en gratis bescherming kan je hier downloaden.
http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html Succes!
Je kan Vista prima zonder dvd installeren in een virtuele omgeving op bijvoorbeeld mac os x met software als parallels. Als je het systeem liever native draait heb je een andere computer nodig en een FireWire kabel, als je dan de mac opstart waarop je wilt installeren en de 't' ingedrukt houdt kan je deze als externe schijf opstarten. In theorie kan je dan door gebruik van cider, whine of crossover de installatie proberen.

Al het bovenstaande is mogelijk op Mac computers, anders zou je je windows Vista installatie iso toch echt op een dvdtje moeten branden (10 minuutjes werk lijkt me)

Verder kan je hier en daar iso's verkrijgen, ik kan me niet voorstellen dat dat illegaal is als je er voor hebt betaald
(ik heb mijn Iso's via ma3d.com maar daar moet je student voor zijn geloof ik).

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is een dvdtje branden het gemakkelijkst denk ik zo ;)