kan je een map verwijderen terwijl je de bestanden behoud?

ik gebruik Windows. Ik wil graag een aantal tussen mappen verwijderen maar de bestanden die erin zitten bewaren. Moet ik die bestanden dan steeds kopiëren en plakken of kan je die mappen ook in een keer verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (3)

De bestanden die je wilt bewaren moet je gewoon eerst uit de map halen voor je ze verwijderd. Kun je slepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra je de mappen wil gaan verwijderen, zal je de melding krijgen: 'Wilt u doorgaan? Alle bestanden in geselecteerde mappen zullen worden verwijderd'.'
Je moet dus eerst alle bestanden uit de mappen halen, wil je ze behouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een mooi truukje voor je als je het volgende wil doen.
Stel je hebt schijf D met map X en daarin staan map X1-X99 in die mappen staan allemaal losse bestanden die je naar map X wil kopieren en map X1-X99 wil je weg hebben. Dus
D:\X\X22\bestand123.jpg -> D:\X\bestand123.jpg
D:\X\X45\bestand234.jpg -> D:\X\bestand234.jpg

1.Doe een zoek functie in map X met als zoekfunctie *.*
2.Selecteer alle bestanden
3.Ctrl-x (Cut)
4.Ga naar D:\X
5.Ctrl-v
6.Selecteer alle mappen in X en delete deze allemaal(dit zijn nu dus lege mappen.

Misschien scheelt dat een hoop werk.