Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn harddisk gaat na ongeveer 3min nadat win7 is opstart 5-10min enorm ratelen. Indexeren gecontroleerd en er lopen geen taken via taakbeheer

Ook virusscanner is niet de schuldige. Linux welke als tweede besturingssyteem is geinstalleerd geeft dit euvel niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
643

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het bij Windows wél en bij Linux níet ratelt, zou ik eens gaan kijken voor een goed defragmentatie programma, b.v. Defraggler
(http://www.piriform.com/defraggler) , want het zal wel zo zijn, dat er ontzettend gezocht moet worden door Windows om alle losse eindjes (in het genereren waarvan Windows heel goed is) weer bij elkaar te vinden. Omdat de schijf (eigenlijk de arm met de leeskoppen) dan heel veel moet bewegen, ratelt ie. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie maar hij deed dat gelijk na installatie van Win7 al. Dit op een schone geformatteerde partitie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is dus héél vreemd. Zou toch eens proberen met defraggler, eventueel eerst schoonmaken met CCleaner, met de optie "vrije ruimte wissen" onder opties, instellingen, aan. Heb dit een keer eerder gezien, beter gehoord, en na een opruimbeurt en defragmentatie was het praktisch over.
Je zou ook de try out versie van perfect disk (http://download.cnet.com/PerfectDisk/3000-2094_4-10349543.html) kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CCleaner+defragger heeft niets geholpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan weet ik het ook niet meer. Is het al een oudere disk?
In dat geval zou ik met acronis o.i.d. een kloon maken, en die op een nieuwe schijf zetten en daarmee verder gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog niet de uiteindelijke oplossing voor mij maar wellicht voor anderen

Andere antwoorden (1)

Voeding vervangen had ik ook. Maakt een veel herie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voeding is nieuw, en zoals ik al aangaf ratelt hij niet binnen Linux
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovendien zou ie dan niet alleen een paar minuten rammelen!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding