Het laptop beeldscherm is zo donker, hoe kan ik de instellingen mbt de helderheid wijzigen?

Ik heb al in configuratiescherm instellingen gekeken, maar daar staat het niet bij.

13 jaar geleden
77.7K

Het beste antwoord

Vaak is dat een toets wat in moet drukken, in combinatie met de 'Fn' toets. Wat voor een laptop heb je? (Bij elke laptop zit dat knopje weer ergens anders, soms bij F1-F12 toetsen, soms bij Home-End etc.). Misschien kan je het knopje zelf vinden, het is vaak een lichtblauw logotje waaraan je wel herkend dat dat over de helderheid van je scherm gaat. (Zoals hier: http://www.notebookcheck.nl/typo3temp/pics/649c087118.jpg staat hij bij de F5 en F6 ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De helderheid van het beeldscherm kan je ook via het Windows Mobiliteitscentrum aanpassen (indien jouw laptop Windows heeft en niet van Apple is - dan weet ik niet hoe dat werkt). Daar kom je door rechtsonder op de taakbalk te klikken op het plaatje met de batterij en stekker, en dan onderaan de blauwe tekst Windows Mobiliteitscentrum aanklikken. Dan kan je het schuifje van de helderheid verder naar rechts zetten. Een andere mogelijkheid om daar te komen is via de Startknop bij Instellingen naar het Configuratiescherm. Dan kiezen voor Klassieke weergave, waarna je vervolgens het Windows Mobiliteitscentrum kunt aanklikken.
13 jaar geleden
Bij veel laptops zie je rechts onder in een plaatje van een batterij dat aangeeft hoe vol je accu is (in de buurt van je klokje). Als je daar op klikt, kun je vaak op een optie klikken als 'helderheid van je beeldscherm instellen'.
Daar kun je het dan aanpassen :-) Succes!