Windows vista setup fout 0XE0000100

Ik heb windows anytime upgrade gekregen(vista home premium 32) en ik wou hem installeren op mn xp prof pc en toen stond er dat 0XE0000100 niet toegangkelijk is ofzo, dit is een bestaande fout maar op internet kon ik niet een echte oplossing vinden weet iemand een oplossing hiervoor??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dit probleem is een "partitie-probleem" voorzover ik op de website van Microsoft heb begrepen. Lees alles zeer goed door en download niet zonder éérst de info te kennen de aangeboden Hotfix welke U helemaal aan het begin van die Help-pagina ziet staan.

http://support.microsoft.com/kb/939727/nl

Het is een vertaalde tekst,dus zo nu en dan is het mogelijk nogal lastig goed te begrijpen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je upgrade je pc naar een 32-bit systeem. Had je daarvoor ook een 32-bit, of een 64-bit systeem? Want als je een 64-bit systeem had kan je die niet upgraden naar een 32-bit. Misschien dat iemand anders dit nog even kan uitleggen. Dit is in iedergeval wat ik weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er voorheen al XP op stond, is dat net als Vista 32 bit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar XP kan ook 64-bit zijn. En als dat het geval is, kan je niet upgraden naar een 32-bit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 32 bit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ligt het niet daaraan. Ik heb even verder voor je gegoogled, en het is dus inderdaad een partitie-probleem. Hoe je dit moet oplossen , zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik zou je aanraden om ook even te googlen en kijken of er meer mensen zijn met dit probleem. http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&site=&source=hp&q=0XE0000100&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&fp=461f75ed10feb7ef Succes!
Ik heb ergens gelezen (computer tijdschrift of zoiets) dat de error code "niet toegankelijk" ook kan worden veroorzaakt door je virusscanner. Lijkt misschien raar, want waarschijnlijk ben je nog niet eens ingelogd, maar je virusscanner kan dit probleem wel veroorzaken. Om je virusscanner uit te schakelen, ga je in XP naar: Start>Uitvoeren>Msconfig>tabblad "Opstarten" > vink je virusscanner uit (Je kunt je virusscanner weer inschakelen door hem weer aan te vinken). Herstart je computer en probeer Vista opnieuw te installeren . Wil het niet, dan kun je nog proberen om van alle partities van de C: schijf weer één partitie te maken. Helaas weet ik niet meer hoe je dit moet doen. Dat moet je dus even Googlen. Hopelijk heb ik je geholpen, en ik wens je verder nog veel succes.