Mijn computer is gecrasht hoe nu?

Er staat dat ik hem kan herstellen maar als ik systeem herstel doe, dan doet ie precies het zelfde (zeggen dat ik hem moet opstarten voor voltooien) ik zou hem helemaal kunnen herstellen maar dan ben ik alles kwijt en dat is waarschijnlijk geen optie, hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Om je gegevens te redden moet je op een cd of dvd een versie ven knoppix zetten (te downloaden via internet). Vervolgens laat je jouw computer van de cd (met knoppix natuurlijk) opstarten. dan kom je na (een lange tijd laden) in een Windows achtige omgeving terecht. Daar kun je met de file browser je gegevens opzoeken en die bv op een usb stick zetten. (voor meer informatie zie link)

http://www.knoppix.nl/5.1/index_nl.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

systeem herstel is het terug zetten van de instellingen naar een eerdere datum. hierbij worden geen bestanden verwijderd. eventueel geinsteleerde programma`s worden wel verwijderd. maar dit is niet een groot probleem. ga naar het herstelpunt vlak voor je crash en laat deze herstellen. maak voor de zekerheid een backup van je bestanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gecraste PC hoeft nog niet "afgeschreven " te worden,want zeker bij Windows zijn er legio mogelijkheden de boel weer draaiende te krijgen.In 9 van de 10 gevallen van 'n gecrashte pc ligt het - wat ook al op U bovenste afbeelding is te lezen- aan zojuist aangesloten hardware die een IRQ veroorzaakt ..in beter te begrijpen taal een conflict laat ontstaan met Uw computer.
Het volgende kán helpen: Leg de originele installatie Cd van Windows in het station en start de pc opnieuw op.
Bij nieuwe computers wordt station D ( waar multimedia op CD/DVD op staat) als eerste aangeroepen om op te starten. Als dat niet het geval is ,in de Bios deze optie aangeven.
Terwijl de PC opstart komt dan de vraag om op een toets te drukken,om de harde schijf te gebruiken . Doe NIKS,zodat de CD zijn werk kan uitvoeren . Windows cd start op ..en komt dan met de vraag om opnieuw te installeren ..óf te repareren. De rest lijkt mij duidelijk..

Groet en succes : Zoekertje