Ik krijg een blauw scherm op mijn pc en dan sluit hij af, wat kan dit zijn?

Na ongeveer 5minuten schakelt mijn computer zichzelf uit en start zich weer op, vlak voor dat dit gebeurt komt er een blauw scherm met de woorden: Bad Pooler.
Ik heb al verschillende scans laten runnen en ook alle mogelijke geïnstalleerde software die niet van belang is (picassa etc) verwijderd. Toch gebeurt het nog steeds, wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Druk op het knopje om een CD te plaatsen >> leg de originele Windows Installatie Cd er in >> Ga naar START>>UITVOEREN en typ het volgende in :

sfc/scannow

gevolgd door Enter.

Laat Windows de beschadigde onderdelen,repareren en/of vervangen.

Hopelijk bent U vanaf nú van dit nare probleem af.Mogelijk vraagt Windows om opnieuw te starten om de herstelde bestanden op de juiste plaats te zetten. Beantwoord die vraag met >> OK

Succes en groet: Zoekertje

PS: Als deze handeling niet werkt,zou U kunnen overwegen een Systeemherstel te laten uitvoeren. Neem daarvoor een datum van zo lang mogelijk geleden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is een BSD ook wel blue screen of dead. Het kan zijn dat er iets is met de videokaart (GPU) of de processor (CPU) als dit vaker blijft voordoen, kan ik je adviseren om hem even na te laten kijken bij een speciaallist.

Ook even een backup maken van je belangrijke files.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is BSOD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O vergeten. Bedankt voor de verbetering. ;)
hebik ook een keer op mijn laptop gehad.. dat is ietsmet je moederbord ofzo zeiden ze toen bij de mediamarkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is meestal een hardware probleem. Aardig wat gevallen van 'bad pool caller' zijn terug te voeren op een defect bij een van de geheugenbankjes. Probeer eens op zdnet het programma memtest te downloaden en kijk dan eens wat hij aangeeft als uitslag. Je zou ook de geheugenbankjes even kunnen vervangen voor andere bankjes om te kijken of je probleem dan is opgelost.
Een 2e optie is je videokaart maar gezien de melding die je krijgt ga ik toch uit van een geheugen probleem.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blauwe schermen zijn inderdaad veelal het gevolg van slecht functionerende hardware. Met de grootste boosdoener: Opslag (hardeschijf) of werkgeheugen.

Ik los dit probleem veelal op (als er XP staat geïnstalleerd) door een installatie schijf te laden met een repair functie. Combineer daarmee de fixboot; zorgen dat je een correcte bootcode hebt (ookal lijkt dat hier niet het probleem) en chckdsk /p (checkdisk) hiermee gaat het bestand na of er fouten op de schijf zijn.

Omdat je computer toch opstart (waarschijn supertraag) kan het ook zo zijn dat je een virus hebt in de windows map. Geen nood, bij de meeste virusscanners heb je een bootscan functie. Daarmee scant hij bij de eerstvolgende opstart je systeem voordat hij windows heeft geladen. Hierdoor scant hij dus ook bestanden die normaal "werken" en daardoor lastiger te verwijderen zijn. Mocht jou virus scanner dat niet hebben download dan Avast antivirus: dat is gratis en heeft de betreffende functie.