Onze computer wil niet meer opstarten, na het uitzetten tijdens updates. Wat te doen?

volgens mijn broertje duurden de updates te lang en heeft hij de pc zomaar uitgezet. En als ik hem nu opstart lijkt het alsof hij in een soort loop terecht komt. wie kan me helpen?

het hele systeem start niet op, dus ik zie helemaal niks.
ach, het werd toch tijd voor een nieuwe...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (7)

Misschien kan je hem terug zetten naar een herstelpunt toen hij het nog deed. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar dan zal ie toch eerst moeten opstarten :)
Misschien in de veilige modus....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je daar éérst zien te komen....
Dan moet je na het doorlopen van de bios, vóór het Windows-scherm verschijnt drukken op F8. Je komt dan in een textscherm waar je kunt kiezen voor 'automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen '. Dat zorgt ervoor dat je een blauw scherm krijgt met een foutcode. Die foutcode kun je invoeren in Google, en dat zou je verder op weg moeten helpen met het oplossen van het probleem, want het heeft niet altijd dezelfde oorzaak. (Er kan heel wat fout gaan met Windows !)
Succes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ahum.....ik weet niet precies hoe oud je bent, maar wellicht is het tijd om de term "you are fucked" erbij te brengen. De loop die je beschrijft is niet goed. Direct als je de computer opstart krijg je de optie om in de bios op te starten, of in safe mode (ik heb gemerkt dat dat verschilt bij sommige computers......F6...F2...F12) Daar heb je opties om de computer op te starten in "safe mode", wellicht geeft je dat wat meer bewegingsruimte. Misschien start je computer op vanuit een verkeerd schijfstation...hoewel me dat sterk lijkt, daar is niets aan veranderd...
Oef.....van tijd tot tijd gaan dingen mis op een computer die vragen om een Format C:......en zoals jij de loop beschrijft vrees ik dat het tijd wordt voor jou om gedoopt te worden...

Toegevoegd op 11-06-2009 20:39:10
F8, dank jullie, Marleen, Som
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je drukt op F8 voor het Windows scherm krijg je ook een keuzemenu waarin je kunt proberen op te starten in de veilige modus of terug kunt naar een herstelpunt.

Mijn PC heeft soms ook kuren na een update en start ook niet meer op (zwart scherm en gaat heel hard blazen). Gek genoeg gaat het tot nu toe steeds over als ik alle stekkers los haal en opstart zonder draadloos toetsenbord (de zender zit bij mij in de USB ingang en ik heb een vermoeden dat die het probleem bij mij geeft).

Je kunt het natuurlijk allicht proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad alle usbapparaten eruit. Behalve het toetsenbord en de muis. Windows cd erin. En een systeemherstel terug zetten.

Als je op f8 duwt, kun je ook in veilige modus komen. Vanuit hier kun je systeemherstel starten door naar:

* Klik op "start"
* Kies voor "alle programma's"
* Kies daar voor "Bureau Accessoires"
* Kies daar voor "Systeemwerkset"
* Klik op "Systeemherstel"

Maar mijn tip: ga naar veilige modus, kopier alle benodigde bestanden (Data, niet de programma's) naar een externe schijf of usb stick via veilige modus. En installeer die hap opnieuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar mogelijkheden:
hardware: voeding kapot. Koop een nieuwe
Systemware: doe wat hierboven is gezegd en als dat niet helpt Windows opnieuw installeren vanad de cd. Dan moet je wel booten van CD in de bios activeren (meestal DEL indrukken bij opstarten).
Ik leef met je mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer op te starten met een CD zoals ERD commander. (Kan je downloaden op internet en daarna branden op CD). Binnen ERD commander moet je kiezen voor het systeem wat je wilt booten (wijst zich vanzelf).

Binnen ERD commander moet je naar de services gaan en de automatische Windows updates uitschakelen.

Daarna rebooten. Als het goed is kan je weer gewoon opstarten. Draai daarna de updates zelf vanuit je Internet explorer. Als alle updates zijn verwerkt, kan je na een succesvolle reboot de services van je windows updates weer aanzetten.