Het Chinese National Supercomputer Center in Tianjin claimt 's werelds krachtigste supercomputer te hebben. De supercomputer met Nvidia Tesla-gpu's en Intel Xeon-processors zou niet alleen de snelste zijn, maar ook weinig verstoken.

Een eerdere versie van de Chinese supercomputer werd al eerder in bedrijf genomen en nam in de juni-editie van de Top500-lijst met supercomputers de zevende plaats in. Tianhe-1 kreeg echter een upgrade en de nieuwe versie werd tijdens het HPC 2010 China-congres gepresenteerd. De rekenkracht is ruimschoots verdubbeld vergeleken met de vorige versie: Tianhe-1A is tot 2507 teraflops in staat, ofwel net iets meer dan 2,5 Pflops. De huidige koploper in de lijst supercomputers, de Cray Jaguar, zit daar met 1759Tflops ruimschoots onder....