mijn computer heeft geen geluid

mijn computer heeft geen geluid ik weet er niet echt veel van en het is een Assus met Windows XP.
het gebeurde toen een computerman opnieuw een andere versie van Windows XP er op had gezet kan iemand mij helpen?.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry ik had bog geen bedankje gezegt!.

Bedankt als je de tijd neemt of wil antwoorden!.

Toegevoegd na 4 dagen:
beste mensen mag ik jullie allemaal bedanken voor het het helpen maar ondertussen zijn de problemen verholpen ik heb een ander driver gedownload en ik kwam erachter dat het aan de driver lach door degene met dat plaatje met de hond en de andere heel erg bedankt maar ik ga de vraag nu toch sluiten!.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
bij mij is dat ook meestal gebeurt dit na een crash je kunt mss er oortjes insteken - bij mij lukte dit

Het beste antwoord

Zou kunnen dat er geen audio driver is geïnstalleerd.
Klik op start -> configuratiescherm -> systeem -> hardware/apparaatbeheer

Dan zal je een vergelijkbare afbeelding krijgen als de bijgevoegde. Als je gele vraagtekens bij audio apparaten ziet moet je waarschijnlijk een nieuwe driver installeren.
Check dit eerst even en plaats even een reactie, dan kijken we weer verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Druk eens op het Windowlogo links onder in beeld. Kijk op je in het openend scherm ergens configuatiescherm ziet Open dat en kijk op je er een luidsprekertje vindt of een verwijzing naar jouw geluidskaart. Mogelijk moet een driver van de geluidskaart ook opnieuw geintalleerd worden. Vraag dat eens aan jouw computernerd. Ik ben daat niet genoeg nerd voor.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult even naar de site van asus moeten surfen en daar geef je het computertype op(model type en besturingssysteem)(in jouw geval is dit windows XP)Dan zie je vanzelf welke geluidskaart drivers er voor die computer gebruikt zijn.En anders laat je het die computerman maar doen.Je kunt van te voren in het configuratiescherm onder hardware zien of de geluidskaart wel geïnstalleerd is.Staat er een vraagteken bij zal je die zelf(moeten) installeren,als eerder door mij omschreven.Zo niet moet hij het gewoon doen zoals bovenstaande reageerdeers al aangeven