defragmenteren,hoe moest dat ook alweer?

pc loopt bijna vast, is erg traag,moet steeds wachten....
zeker 5 gb ruimte op c schijf.
Reactie op typen van woorden na ongeveer 7 seconden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn meerdere dingen die een pc trager maken.
Overbeveiliging, onnodig opstarten van dingen die je weinig of nooit gebruikt, te weinig schijfopruiming, het niet
verwijderen van herstelpunten, registerfouten, verouderde drivers, het niet opruimen van de laatste browsergeschiedenis.

Overbeveiliging: Anti spyware, anti malware en anti virus software vertragen tijdens het scannen op de achtergrond.

Gebruik msconfig om te kijken wat je kunt uitschakelen
wat niet mee hoeft op te starten.

Schijfopruiming: Start, alle programma,s, bureau accessoires, systeemwerkset, ,,schijfopruiming,,
(ruim ook de herstelpunten op behalve de laatste)

Schijfdefragmentatie: start, alle programma,s, bureau accessoires, systeemwerkset, ,,schijfdefragmentatie,,
(doe desnoods eerst een analyse van de schijven.

Uniblue: ik gebruik Powersuite van Uniblue voor het sneller maken van de computer, register opruiming, register defrag en verouderde drivers vernieuwen.
(35 e voor 3 pc,s)

Snelkoppelingen in de balken zijn wel handig, maar werken vertragend.
Beter is om vanuit een zoekmachine de site op te roepen.
Ik adviseer Google Chrome.

Het vergroten van het werkgeheugen en het vernellen daarvan met een geschikte usb stick maakt ook dat een pc sneller wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In explorer rechts klikken en onder schijfopruiming kijken naar defragmenteren.

Heb je ook gekeken naar je virus scanner & je computer een keer gecheckt op spyware? Dat kan ook vertragend werken!

Toegevoegd na 20 seconden:
rechts klikken op de schijf die je wilt defragmenteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je defrag.exe intypt start het programma op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows gebruiker neem ik aan?

Windows wordt nu eenmaal trager na verloop van tijd, door defragmentatie, misschien, maar dit lijkt me niet de grootste oorzaak, eerder allerlei troep wat er in de loop der tijd op is gekomen.

Het mooiste zou een verse installatie zijn, en de back-ups terugzetten, misschien kun je ook CCleaner er doorheen trekken om eens flink op te ruimen.

Ccleaner is redelijk veilig en is op het net te vinden en te downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn windows xp.
Start.
Alle programma,s.
Bureau -accessoires.
Systeemwerkset.
Schijfdefragmentatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is al gezegd hoe het moet, alleen:
Voor defragmenteren moet (uit mijn hoofd) 10% van de schijfruimte vrij zijn.
5 Gb op een schrijf van 500Gb of meer is veel te weinig vrije ruimte. (je zegt er niet bij hoe groot ie is)

ps. heb je een recente back-up?