waarom is mijn internet zo traag ..geen problemen gevonden en waarom hapert radiofm zo ?

ik wil weten hoe hoe onder andere windows 7 werkt en hoe ik dat haperen van internet radio weg krijg het speelt een tijdje en dan stopt het en speelt daarna weer en dan gaat ie gewoon uit zodat ik heb opnieuw moet afspelen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarom je internet zo traag is, is niet zo 1-2-3 te beantwoorden. Heb je draadloos internet, zitten er meer mensen op je netwerk (broers, zussen?) die veel downloaden. Dat trekt de performance van je netwerk drastisch omlaag en met name internet-radio heeft hier last van, immers, krijgt jouw pc op dat moment geen bitjes binnen omdat een andere pc voorrang heeft, dan hapert jouw radio.

Dit lijkt een technisch probleem, technische problemen los je op door eliminatie. Dat betekent dat je dingen gaat uitsluiten.
ALs je problemen hebt, ga eerst naar www.speedtest.nl, klik op 'meet uw download snelheid' en vervolgens op 'start de geselecteerde tests'. Achter download komt nu na een korte tijd een getal te staan, schrijf dit op. Doe dit een paar keer en schrijf de waardes op.
Vervolgens schakel je alle PC's uit behalve de jouwe. Doe speedtest nog een paar keer, is de snelheid nu hoger? Zo ja, dan is een andere PC het probleem, schakel 1 voor 1 alle PC's weer in en laat ze doen wat ze al aan het doen waren. Bij elke PC doe je weer speedtest op jouw pc. Zodra de PC aanstaat die problemen geeft zal de snelheid in elkaar zakken, de waarde bij speedtest zal veel lager zijn. Die PC zal moeten worden nagekeken op virussen, spyware, een goede checkup dus.

Voor Windows 7 leren, koop een goed boek en doe het stap voor stap.
Of doe het zoals ik, doen doen doen.......als ik iets niet snap of ik wil meer weten....Google Google Google....binnen no-time ben je expert, gaat niet vanzelf, je moet er wel wat voor doen!!

Laat even weten wat je uitvind met je internetprobleem.

Succ3s!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ben je ondertussen bezig met wat te uploaden ?
Of hevig aan het downloaden ?

Indien geen van beide, probeer eens of je met je mediaplayer de buffer kan vergroten om connectieproblemen te overbruggen.

Mocht dat nog niet lukken, probeer eens een andere player ... (VLC is een goed alternatief)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met NetLimiter2 of NetLimiter3 kan je zien welke software hoeveel bandbreedte neemt. Kost wel 30 dollar helaas... Misschien kent iemand een gratis versie van vergelijkbare software.