Eerst download je ergens een lettertype. Je krijgt dan een soort van bestand met de extensie .ttf (volgens mij waren er ook nog meerdere extensies). Zet deze even op je bureaublad.

(ik ga uit van Win XP, Nederlandse versie)
In je configuratiescherm, ga je naar 'Lettertypen'. Hierin staan al je geïnstalleerde lettertypes die je ook ziet bij MS Office Word enz. Klik linksboven op 'Bestand', vervolgens 'Nieuw lettertype installeren...'.

Nu dubbelklik je onderin bij die mappenlijst op 'C:\'. Dubbelklik op 'Documents and settings', dubbelklik op je naam, dubbelklik op 'Bureaublad' en bovenin zal nu je gedownloade lettertype verschijnen.

Klik hem aan en klik op 'OK'. Je lettertype zal nu geïnstalleerd worden.

Een eenvoudigere manier is om je gedownloade lettertype gewoon te verslepen in die map 'Lettertypen' in je configuratiescherm. Scheelt wat tijd :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik neem aan dat bij Win Vista/7 er ook wel iets te vinden is van 'Lettertypen' bij het configuratiescherm. En dat het installeren ook hetzelfde gaat. Alleen je zal i.p.v. 'Documents and settings' naar 'Gebruikers' of 'Users' moeten zoeken nadat je dubbel geklikt hebt op 'C:\'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hangt van je besturingssysteem af. Als je een lettertype hebt gedownload moet je die soms in de map fonts zetten.

Soms kan je er op dubbelklikken of met de rechermuis op klikken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op http://www.dafont.com kan je eenvoudig lettertypen downloaden. Na het downloaden (kies je de locatie) en pak je het zip bestand uit. Als ik dat doe, dan kan ik er op dubbelklikken of rechts klikken.

Als dat niet lukt kan je kijken onder het Start menu - Configuratiescherm - Lettertypen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst download je een lettertype, daarna unzip je het (als er niet bij staat dat je het moet unzippen hoeft dat niet) Als je eenmaal een bestand krijgt met een letter in het midden, sleep het dan naar het bestand 'fonts' in :C en klaar is kees :p. Als je het nog steeds niet snapt heb ik hier een Youtube filmpje voor je: http://www.youtube.com/watch?v=E8TWqL-D8oM
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows XP: C:/Windows/Fonts (Lettertypen) daar het .ttf (of iets anders) inplakken.

Windows Vista/7: Dubbel op het .ttf (of zoiets) en klik linksboven in op "installeren"