Hoe kan je het beste met tabellen werken in HTML?

Toegevoegd na 22 minuten:
dat in plaats van dat alle plaatjes onder elkaar komen je de plaatjes naast elkaar kan zetten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Even een reactie op het antwoord van Rose: Tabellen worden buiten
en

ook veel gebruikt voor de opmaak.

Als je een tabel gaat opbouwen is er 1 cruciale vraag:
Gaat de tabel de lengte aannemen van de gegevens of wil ik zelf bepalen hoelang de tabel wordt.(1)
(1) als je zelf de lengte wilt bepalen geef je in de tabel tag de parameter width='de pixels of procenten(%moet dan achter het getal staan) in'.
Daarna maak je je tabel op:

//dit is een rij.
//de cel sluiten
//cel weer afsluiten
//rij afsluiten
//nieuwe rij
//cel afsluiten
//rij afsluiten
//dit is een cel
'Celinhoud'
//nog een cel
'celinhoud'
//nieuwe cel
'celinhoud'
//tabel afsluiten

en zo kan je rijen of cellen blijven toevoegen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je gebruikt tabellen om data in weer te geven. Dus je maakt je tabel zo dat je data er in past.

Kun je misschien specifieker aangeven wat voor soort antwoord je zoekt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een tabel gebruik je de tag om een tabelregel te definiëren. Als je deze tag niet afsluit met zullen alle opeenvolgende cellen (celinhoud)naast elkaar geplaatst worden... Meer info op bron:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is het gebruik van tabellen voor opmaak niet de bedoeling, daar heb je css en divjes voor.

Maar hier vindt je de nodige informatie over het gebruik van tabellen:

Toegevoegd na 3 minuten:
Op de tweede bron een voorbeeld.
rose