Ik moet een nieuwe pc kopen: Windows 32 of 54 Bits?

Ik gebruikt nu Windows XP en ik wil een aantal programma's behouden. Die draaien niet op Linux of Mac, dus moet het Windows 7 Professional worden. Of is het prijsverschil waard om Ultimate te kopen?
Draaien er ook programma's niet op Windows 7, de 32 bits of de 64 bits.
Wie heeft ervaring en gebruikt andere programma's dan MS Office.
Alle op en aanmerking zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het ligt er een beetje aan wat je van plan bent met de computer. Als je zegt, ik kijk alleen wat films, zit op msn, beetje internetten, standaard gebruik zeg maar. Dan maakt het niet uit.

Het grootste voordeel van 64bit windows is vooral dat je meer geheugen kan gebruiken dan bij 32bit. Dat heb je eigenlijk alleen nodig als je gaat gamen of video/animatie toepassingen gaat draaien. Games zouden er ook mooier door worden ed.

Met ander woorden, Als je en geen games erop gaat spelen en geen video editing doet of animaties zit te maken of andere toepassingen die veel geheugen nemen, maakt het dus eigenlijk niets uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
En wat betreft de Pro en Ultimate versie is het niet het geld waard, de verschillen zijn heel klein en kleine kans dat jij er gebruik van maakt, zie de links die ik toevoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt
Als je een 64 bits computer wil gaan kopen, dan heeft dat alleen nu als het geheugen meer dan 4 GB is. Heb je een lager geheugen, dan is 32 bits meer dan voldoende.

Zelf heb ik een 64 bits computer en ik had maar één probleem met een programma. Daar heb ik nu een work around voor gevonden. Het ging hier om een hele oude organizer, waarbij het synchroniseren niet lukte.

Van alle programma's die ik nu gebruik, heb ik netjes een goede driver gevonden, of werkt het programma prima onder deze Windows. Ik ben er meer dan tevreden over. MS Office gebruik ik niet, dit is dan voor mij Open office.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks.
hallo Hassan,

zoals een voorganger al mailt, pas boven 3,5 GB intern geheugen is het nodig om op 64 bit over te stappen.
dus bij films bewerken en andere zware pakketten.
32 bits is sneller, dus heeft de voorkeur.
veel drivers werken niet in de 64 bits verzie.
visual basic 6 doet het niet in 64 bits, wel in 32 bit.
zo zijn er veel meer programma's die het (nog) niet doen in de 64 bit verzie
wacht geduldig tot het nodig is om over te stappen
je hebt op de DVD bijde verzie's, dus je kan altijd later upgraden.
bij geheugen uitbreiding en/of als de software dat vereist.

veel suc6
groeten, Dré