Waarom is er geen tussenoplossing als je opnieuw je ov jaarkaart aan moet vragen?

Mijn dochter's OV-kaart deed het niet meer in de bus.
De kaart was niet beschadigd; kennelijk was er sprake van technisch defect op minuscuul /computertechnisch nivo.
Zij moet nu een nieuwe aanvragen en dat duurt wel twee weken. Al die tijd moet ze haar eigen reis naar school betalen. Ik vind dat de fout niet bij ons ligt maar bij de makers van een kaart want zulk een ding moet het toch gewoon doen. Weet iemand ( door ervaring of omdat u in deze sector zit) iets van een tussenoplossing; bv een bewijsje dat je voorlopig kunt krijgen waardoor je toch kunt reizen want het openbaar vervoer is op zich al duur. Liever geen antwoorden met een opgeheven vingertje op mijn vraag.; zulke zijn er al genoeg. Ik wil alleen maar weten wat de mogelijkheden zijn en of die kaart echt zulk een labiele constructie heeft dat we er binnen bepaalde tijd weer klem zitten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat de minister de opzet en uitvoering heeft opgedragen aan de vervoerbedrijven in plaats vanzelf vinger aan de pols te houden. Dat heet deregulering ofwel privatisering. Goed voor de bedrijven, slecht voor de consument. Niet de mens maar de winst centraal.
De vervoerbedrijven gaan niet uit van een evenwichtige aanpak maar van een regeling die hen het beste uitkomt. Zie het dubbele starttarief dat je moet betalen als je van meerdere vervoerders gebruik moet maken.