Moet je meer betalen als je een grotere vuilniscontainer aanvraagt?

Bij mij thuis hebben we nu een kleine grijze en groene container, waar we steeds net te weinig aan hebben. Als we een grotere aanvragen, kost het dan op een of andere manier meer geld per jaar?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (4)

Het kan zijn dat je meer afvalstoffenheffing gaat betalen, maar dat is afhankelijk van de gemeente waar je in woont.

Ook kan het zijn dat je eenmalig een bedrag moet betalen voor een grotere container.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan per gemeente verschillen. Even je gemeente bellen of op de website kijken. Als je een grotere kunt krijgen, is dat vrijwel zeker duurder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt van de gemeente waar je in woont af, maar bij ons kost het €64,- per jaar extra.

Zoeken op de website van je gemeente naar "afvalstoffenheffing" zou je de juiste gegevens moeten geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ga er nu even vanuit dat het niet gaat om een particuliere container. Ja dan betaal je naar inhoud. Als het ietsjes meer is dan is het niet de moeite en moet je af en toe gewoon het afval bewaren/de container aanstampen dat er meer bijkomt.

Als het om prive gaat dan kan je gewoon je huisafval naast de container aanbieden en zal dit ook meegenomen worden zoder dat je er meer voor moet betalen.