Hier een heel stappenplan over het verwijderen van mos.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk mos in je gazon. Ga naar een tuincentum en koop daar mosverwijderraar. Ook kan het mechanisch. Met een vertikuteerhark of vertikuteermachine.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt het met een hark verwijderen en op de kale plekken nieuw gras zaaien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
strooi er in het voorjaar landbouwkalk over het gazon. dit verhoogt de ph
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het beste is gewoon elke week kunstmest strooien, hou je een perfect gazon over. Maar dan zal je wel 2x per week moeten maaien... Alleen voor de natuurfreaks dus!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mos is een teken dat de grond uitgeput is. Planten in de tuin onttrekken veel voedings stoffen aan de grond waardoor de grond steeds voedselarmer wordt. Tegelijkertijd verslechtert de grondstructuur en treed verzuring op. Hierdoor worden de groeiomstandigheden voor veel planten steeds slechter en voor mos steeds gunstiger. En andere reden voor mosvorming is veelvuldige chemische onkruidbestrijding. Is er mos in het gazon dan komt dat door het telkens opnieuw afmaaien van het gras. Het gras heeft dan zoveel voeding nodig om steeds weer aan te groeien, dat de grond ook hierdoor uitput. Langdurig gebruik van kunstmest veroorzaakt op den duur ook mosvorming. Wat te doen? Regelmatig natuurmest strooien en nog beter de kale grond afdekken met een laag gemalen boomschors Soms helpt kalk strooien ook maar niet alle planten zijn daar blij mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het schijnt dat mos goed te bestrijden is met urine..