Hoe heet dit vogeltje hij is groter dan een winterkoninkje. maar te grote van een kanarie ?

de naam

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
7K

Het beste antwoord

Ik denk inderdaad, zoals eddijst al aangaf, dat het een graspieper is.
Hier onder een foto, en leuk, ook het geluid van dit vogeltje.
http://www.birdphoto.nl/vogels/Graspieper.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit lijkt me een vrij jonge vrouwtjesmerel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel het inderdaad erg aaneen winterkoninkje doet denken vanuit die hoek, denk ik dat het ook wel eens een jonge merel zou kunnen zijn.
De snaveltjes zijn verschillend natuurlijk, maar de foto is ook wat onscherp. De kleuren op het veerpatroon echter doen me er wel sterk aan denken.

Natuurlijk zijn er meerdere soorten winterkoninkjes, maar in Nederland hebben we bij mijn weten alleen die hele kleintjes (centimeter of tien). Misschien kan een echte vogelkenner je verder helpen ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een roodborstje (vr) ?
Rieneke1
14 jaar geleden
Naar mijn idee inderdaad een roodborstje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn idee ook. Zou het zusje kunnen zijn van het roodborstje dat altijd bij mij in de tuin rondscharrelt :-)
vrouwtje van een roodborstje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou het even bij de brilgrasmus.
Het lange dunne spitse snaveltje kijkt er erg veel op, ook de stand van de staart en het model.
Een winterkoninkje is het zeker niet, die heeft een wipstaartje en is kleiner.
Jonge merels zijn groter en hebben een andere snavel.

Toegevoegd na 8 minuten:
Waarschijnlijk is het de graspieper, lijkt veel op de vorige maar het lichte vlekje rond zijn oog klopt dan beter.
Foto is niet helemaal scherp, dus is het nogal moeilijk te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk ook dat het een graspieper is.
Zie foto met geluidje bij mijn reactie :)
het is een mus.