Waarom kun je op sommige nietmachines instellen dat je de pootjes naar buiten wilt buigen?

Op de meeste nietmachines kun je de "mal" waar je het nietje op drukt draaien/omdraaien, zodat de pootjes van het nietje naar buiten gebogen worden, in plaats van naar binnen. Wat is hier de functie van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
11.1K

Het beste antwoord

Omdat heel veel documenten maar 'tijdelijk' geniet hoeven te worden voor ze later op een andere manier worden gearchiveerd. Bijvoorbeeld om ze aan een aantal mensen door te geven.
Dan is het makkelijk als je het nietje er weer eenvoudig uit kunt halen, zonder je nagels te breken, het papier te beschadigen of een nietjeshappertje / ontnieter te gebruiken. Wanneer je van tevoren weet dat het nietwerk tijdelijk is, kun je de nietjes dan met de pootjes naar buiten toe inslaan, zodat ze later eenvoudiger te verwijderen zijn. Het is ook minder stevig natuurlijk, vooral bij weinig blaadjes, dus voor een langduriger oplossing heeft het naar binnen laten wijzen van de pootjes de voorkeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je papier tijdelijk aan elkaar moet hechten, is het toch handiger een paperclip te gebruiken? Vooral als meerdere mensen het papier van elkaar moeten halen en het dan weer bijeen moeten voegen. PS. De ontnieter heet bij ons een weller, een welmachine, of een déniteur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel, maar ik vond dit altijd wel handig moet ik zeggen, Paperclips raken toch eerder los en zoek. En ook daar zijn weer allerlei leuke alternatiefjes voor. Maar dit is in ieder geval de functie van het binnenstebuiten nieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik noem het meestal een nietniet.

Andere antwoorden (1)

Behalve dat je ze eenvoudiger kunt verwijderen, is ook een 'verkeerdom geniete' stapel dunner en neemt als stapel minder ruimte in.