alleenwonenden, hoe zit het met jullie was en afval?

een tijdje terug ben ik geopereerd, en een goede vriend van me heeft zo'n twee weken m'n huishouden geregeld.
hij was lichtelijk verbijsterd door de hoeveelheid wassen die ik draai, en de hoeveelheid afval dat ik produceer.
hoe zit dat bij jullie?
ik draai zo'n vier wassen per week, plus af en toe een 95 gr. was om de machine schoon te maken.
verder breng ik om de dag een vuilniszak naar de container.
die is dan niet echt nokkie nokkie vol, ivm de zwaarte.

jee, ik ben dus echt wel erg....
maar ik heb vijf katten, mss scheelt dat?
hoewel ik het grit gescheiden afvoer.
en je verschoont je bed toch eens per week?
dat is bij mij al 1 1/2 was..
dan kleding, handdoeken enz.

Rieneke1
14 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (10)

Doe 1x per week 2 wassen, de witte en gekleurde. 1 a 2 keer per week is er een vuilniszak vol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me extreem veel.

Ik doe gemiddeld 1 was in de week en gooi 1x per week een afvalzak in de container voor mijn huis. Voor de volledigheid: karton denk ik 1x een grote tas per 2 weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, dat redt ik inderdaad niet met een gezin met vier personen. Die vier wassen kom ik vaak wel aan als ik beddengoed en handdoeken meeneem, maar twee volle vuilniszakken per week red ik zelfs met de grote schoonmaak niet. Onze kliko wordt eens in de twee weken geleefgd en zit eigenlijk nooit vol.
Maar wij gaan er dan ook vrij bewust mee om ; kleding en beddengoed vaker luchten, het hoeft niet na een paar uur dragen in de was, zo weinig mogelijk verpakkingsmateriaal kopen, afval scheiden, kiezen voor glas ipv blik, kleine dingetjes eigenlijk.
Ik vind het best wel shocking veel eigenlijk ; toen ik nog alleen woonde had ik niet eens één volle trommel was in de week en misschien een half vuilniszakje......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 x 30/40 graden was per week
1 x 60 graden was per week

+/- 2 volle vuilniszakken per week.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was meestal 1x per week. Alles op 30, ik maak me niet zo vuil. Ik breng zo'n 1x per week een vuilniszak weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gooi 1 á 2 volle vuilniszakken in de centrale container. Draai 2 á 3 keer per week de vaatwasser en draai meestal in het weekeinde nog een was van kleren die nog niet gedaan zijn. De rest doet mijn huishoudster...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed dat je je vraag stelt daarom 1 punt van mij, je wast te veel, je beddegoed in 1,5 keer. je kan ook je beddegoed met andere was mee laten draaien, maar die heb je waarschijnelijk al gewassen.
onderlaken met bv de witte was mee laten draaien.
beddegoed kan gerust ook nog wel een paar shirts bij.
dus altijd met een volle machine draaien.
opsparen die was, maar zorg er wel voor dat je washandjes en handdoeken droog de wasmand in gaan.
het is heus niet vies als er vuil wasgoed 2 weken in de mand ligt als het maar droog is.
en als je lievelingsshirt weer aan wil hebben is een handwasje snel gedaan.
afval vind ik ook veel, maar het kan zijn dat je je afval niet verkleind weggooid, dus een pak melk zo de afval ingooid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ik draai altijd een volle machine hoor, wilde alleen de hoeveelheid aangeven :)
Zeker om de dag heb ik een volle vuilniszak, en ik draai ongeveer 4 wassen in de week.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je een kleine inhoudsmaat van de wasmachine, ik heb een 8kg wasmachine, dus
draai twee of drie keer met zijn vieren...

Een spijkerbroek hoeft niet direkt in de was, sommige kleding kun je luchten

groetjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
95 graden om de machine schoon te maken? Dat is nieuw voor mij. Vuilniszakken zijn er in soorten en maten, maar in je eentje zo'n donkergrijze vullen in twee dagen, dat zou teveel zijn. Maar een een 20 liter zak in twee dagen lijkt me niet abnormaal, en hangt ook af hoe je je eten koopt, veel voorverpakte groente komt bijv. in relatief grote verpakking, daar kun jij niets aan doen.

Je vijf katten eten 1 blikje per dag. Als je die leeg plat stampt maakt dat voor het volume nauwelijks iets uit. Als je 'm vol met koffiefilters doet trouwens ook niet.