In folders zie je staan 3=2.Kleine letters:wordt verrekend als 33,3% korting op de tot.prijs.Is het dan als je 1 koopt 33,3% eraf, of moet het 3 zijn?

In deze zware economische tijden wil ik graag minder voor een product betalen. Maar om gelijk (onnodig) 3 aan te schaffen, dan betaal ik meer dan ik van plan was om uit te geven. Natuurlijk is t voor op de langere termijn voordeliger, maar daar gaat t nu niet om

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
1K

Het beste antwoord

Bij deze actie moet je 3 producten kopen. Op de totaalprijs van die 3 producten krijg je dan de 33,3% korting. De winkel laat je 3 producten kopen in plaats van 1 omdat dit natuurlijk gunstiger is voor hun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Helaas gaat die korting alleen op als je drie dingen koopt. Dat van de 33,3% is vermeld omdat het vermoedelijk gaat om producten die niet allemaal dezelfde prijs hebben. Dan worden de drie bedragen bij elkaar opgeteld en daar gaat dan een derde van af. Eén ding aanschaffen betekent dat je daar de normale prijs voor betaalt...
Amadea
12 jaar geleden
Nee, je koopt er 3 en je betaalt 33% = i/3de deel van de totaalprijs.
Koop je dingen die verschillend geprijsd zijn, dan betaal je dus over dat gezamenlijk bedrag 33% minder.
Koop je dus 2 pakken koek van 1 euro en 1 van 70 cent, dan is dat in totaal 2,70. hier gaan dan 33%= 90 cent af en je betaalt voor die koeken 1,80 €

Toegevoegd na 13 uur:
foutje in de eerste zin,(dat heb je met knippen en plakken he ;(
je koopt er 3 en je betaalt 33% minder dus 2/3 van de gewone prijs blijft over om te betalen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de 1e zin zeg je het verkeerd. Waarschijnlijk ben je het woord "minder" vergeten. Je betaald geen 33%, je krijgt korting van 33%.
En je koopt geen 2 pakken, maar 3. Je moet dus 3 pakken kopen, dus bijv. 1 euro, 1,70 en 1, 80, totaal 4,50. Min 33 procent is 3,02
anneliez
12 jaar geleden
je hebt gelijk
Het is inderdaad zo dat, zoals in de vorige antwoorden vermeld is, dat je 3 artikelen moet kopen om voor de korting in aanmerking te komen.

Je koopt in de regel 3 dezelfde producten en betaalt er 2, of je moet bijvoorbeeld 3 artikelen kopen van hetzelfde merk, of hetzelfde soort product (3 verschillende dvd's voor de prijs van 2, etc.)

Het kan in de praktijk rekenkundig voorkomen dat wat je betaald niet 100% gelijk is aan 2/3 van de prijs van 3. Dit komt door afrondingsverschillen. Daarom verteld de winkelier dat de korting gebaseerd is op een korting van33,3% is. Dit is al een afronding van 1/3 wat nl. 0,333333-en nog eens oneindig veel 3en, dus 33,33333333etc%

Hoewel het om een minieme afronding gaat, dient de klant tegenwoordig volledig en ten overvloede geïnformeerd te worden dat de aanbieding begrenst is tot in dit geval 33,3%.

Je zal met hedendaagse regelgeving en de maatschappelijke roep om transparantie van van alles en nog wat, steeds vaker van dit soort rare, minimale (eigenlijk ook niet toe doende) informatie tegen gaan komen.