Water wat al langer in mijn waterkoker staat{ongeveer twee weken};Moet ik dat vernieuwen als ik hetweer wil koken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Het water wordt weer gekookt (bacteriën gaan dus dood) en op de waterkoker zit een deksel, dus het zal heus niet ernstig verontreinigd zijn. Het hoeft dus niet, maar als je het een fijn idee vindt, moet je het doen.
Ik geeft het restant water altijd aan mijn planten. Goed voor de planten en goed voor mijn gevoel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als je echt een chronisch gebrek aan water hebt in je huis en je laat het goed doorkoken zul je er niet ziek van worden, maar je hebt wel kans dat de smaak ook een beetje achteruit is gegaan. Als je toch een kraan in de buurt hebt, zou ik denk ik adviseren dat water aan de plantjes te geven (is het niet verspild) en lekker vers water te tappen voor je bakkie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het water in je waterkoker heeft gekookt dan zal het schoner zijn dan water wat direkt uit de kraan komt. De bacterien zijn bij verhitting doodgegaan. Ook zal de kalk eruit zijn, die is in vaste vorm neergeslagen aan de binnenkant van je waterkoker (water is onthard). Als je het weer gaat verhitten zal het zowiezo niet slecht voor je zijn. Maar smaak is wel iets wat je in ogenschouw zou kunnen nemen. De smaak zal niet zo "vers" zijn, maar of je dat proeft als je er thee of koffie mee zet valt te betwijfelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het toch wel vernieuwen als ik jou was... Ik had een waterkoker waarvan ik het water ook vaak te lang er in liet staan en op een gegeven moment kwam de binnenkant van de waterkoker helemaal los door het weken van het water..... Lijkt me bovendien toch niet zo een fris idee om water wat al 2 weken stilstaat nog te koken en dan te drinken. Ja, de bacterien zullen dood zijn maar het idee trekt me niet zo......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zal best wel kunnen, alleen bij de gedachte zal mijn hersencellen aangeven dat mijn bakje thee minder lekker zijn.
dus voor een lekker theetje toch maar vers water gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het weggooien, omdat er zaken in gevallen of ingeslopen kunnen zijn die niet in drinkwater horen, eitjes van vliegjes of dat algen zijn gaan groeien of langzaam in water oplosbare zouten waar je niets aan hebt onderhand opgelost zijn in dat water... Ik gooi het weg, automatisch... En vul weer nieuw en vers water in...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat denk je zelf? Lijkt me wel zo handig hé...!? JA DUS!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit altijd zo'n reactie die niet van respect voor andere mensen getuigd. Wat denk je zelf? Tja, als die persoon het wist hoefde hij de vraag niet te stellen. En dan ook nog een zin met 'hé' erachter aan, om te benadrukken dat je die persoon niet zo slim vindt. En dan eindigen met hoofdletters... Tjongjonge.
Misschien is het een idee om volgende keer gewoon een antwoord te geven in plaats van zo emotioneel te reageren. -1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind je het zelf dan een normale vraag?Ik ben vrij om te antwoorden wat ik wil dus dan moet je maar niet zo'n domme vraag stellen, sorry, maar ik denk er zo over!!!
Er is uit oogpunt van financieën geen reden om het niet te doen.

Waterkokers koken het water zo kort dat ik het niet zou vertrouwen. Het risico van een besmetting door het drinken van oud water lijkt me het niet waard om het te proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je het niet vernieuwen?
Een smerig idee om water van 2 weken oud te gaan drinken, al is het gekookt.
Wie weet wat er in die tijd allemaal ingekropen is en lekker tot bloei is gekomen in zo'n sappig waterlaagje.
Brrrrr......