Hoe krijgen scholieren in de V.S. een eindbeoordeling voor een vak op de middelbare school, als ze steeds A's, B's, etcetera krijgen?

Prestaties (proefwerken, testen) van middelbare scholieren in de Verenigde Staten worden beoordeeld met letters (van A tot en met E) in plaats van cijfers, zoals in Nederland. Je kan echter geen gemiddelde (eindcijfer) berekenen van letters, zoals dat met cijfers wel kan. Daarom ben ik erg benieuwd hoe middelbare scholieren in de V.S. een eindbeoordeling voor een vak ontvangen.

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Antoni
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Zelf heb ik een jaar op High School gezeten, kan uit ervaring vertellen dat:

Er zijn weldegelijk punten verbonden aan de cijfers, naar aan leiding daarvan wordt je GPA (Grade Point Average) berekend.

De punten zijn als volgt:
A = +4
B= +3
C= +2
D= +1
F= 0

Bijvoorbeeld 6 vakken.
2 keer een A (2x4=8 punten)
2 keer een B (2x3=6 punten)
2 keer een C (2x2=4 punten)

Dan heb je dus 8+6+4=18 punten.

18 wordt dan gedeeld door 6. Dan is je gemiddelde dus 3.

Daarnaast kan je ook al lessen nemen die op college (vervolgopleiding na High School) worden gegeven, de punten voor die vakken zijn +1 (Dus voor een A krijg je 5 punten, B 4, enz.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Ik vraag me echter af of ze ook tijdens het jaar of aan het einde van een jaar een rapport krijgen, bijvoorbeeld rond Kerstmis of bij de zomervakantie. Zoja, wat voor "cijfers" staan daar dan op? Dat moet dan een "eindcijfer", een "gemiddelde", zijn van de prestaties tot dan toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie bron. Letters worden gemiddeld door er cijfers aan toe te kennen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Grade_(education)#United_States
In de VS werkt men met letters ipv cijfers.
Je kunt bv ook een Bminus of Eplus halen.
Waarom geen gemiddelde? een A en een C is een B gemiddeld, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is dan het gemiddelde van ABDFBCDABBDFBCA?
Antoni
14 jaar geleden
Dat is toch helemaal niet handig met grote aantallen cijfers en/of grote aantallen leerlingen?
Antoni
14 jaar geleden
cijfers=letters!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C+
De beoordeling van die kiddo's vindt gedurende het hele jaar plaats....
Leerlingen worden beoordeeld op een schaal van A (excellent) tot en met F (fail) of op een schaal van1 tot 100. De eindcijfers van de leerlingen worden berekend aan de hand van cijfers voor toetsen, deelname in de klas, huiswerk, werkstukken en projecten. Ze krijgen vier keer per jaar een rapport. De school houdt een dossier of transcript bij met alle vakken,cijfers en andere belangrijke informatie. Als ze grade 12 goed afronden krijgen ze een high school diploma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is gewoon een puntensysteem. Hebben ze op basisscholen in nederland tegenwoordig trouwens ook.
Zoveel punten voor die vaardigheid oid is een B en zoveel een A. Zo ziet de eindbeoordeling er ook uit per vak.