Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar gaat het bekende Filipijnse lied 'annak' over?

Er zijn vast wel mensen die dit nummer kennen ook al ben geen Filippijn, want over de hele wereld kennen ze dit nummer. Maar ik vraag me dus af waar het lied over gaat?
Ik weet wel dat annak kind betekend.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
631

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Anak (Filipijns voor kind of meer precies mijn zoon of mijn dochter) was een wereldhit van de Filipijnse folkzanger Freddie Aguilar.

De achtergrond van het lied is als volgt: Freddie Aguilar stopte op zijn 18e met school en verliet zijn familie om de wereld rond te gaan reizen. Zijn vader, die graag zag dat hij advocaat zou worden, was hierover erg teleurgesteld. Vijf jaar lang zwierf hij rond, alleen met zijn gitaar. In die tijd was hij ook regelmatig aan het gokken. Na die periode kreeg hij spijt van zijn gedrag. Hij componeerde Anak, een lied waarin hij om vergiffenis vroeg aan zijn ouders. Hij keerde terug naar huis, waar hij met open armen door zijn ouders werd ontvangen. Nadat zijn vader de liedtekst had gelezen, werd hun relatie een stuk beter. Niet lang na zijn thuiskomst zou zijn vader zijn overleden.
(Lees meer...)
Antoni
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding