wie bepaalt de tijd dat je moet wachten voor stoplicht?

Is er een formule voor misschien of drukt er ergens iemand op knopjes :-) Stond net maar liefst 6 minuten te wachten!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Het beste antwoord

Dat bepaalt de wegbeheerder en de leverancier van het stoplicht stelt dit softwarematig in (in de kasten). In de meeste gevallen is het een regelsysteem dat signaleert of het aan de andere kanten ook druk is. Als er geen auto's van rechts/ links komen is het niet slim om een standaard tijd aan te houden.

Het goed inregelen van stoplichten is op zich een vak zoals antwoordman al aan gaf.

Probeer maar eens onderstaand spelletje. Het is nog best lastig!

Andere bronnen zijn wat serieuzer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is volgens mij verschillend. De ene verkeerslicht werkt met vooraf bepaalde tijden, die berekent worden wat het beste is voor de doorstroming. Andere werken met sensoren die bijhouden hoeveel auto's in de rij staan en daar is het niet vooraf vastgesteld wanneer welk licht aan gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dat wel willen uitleggen hier, maar dat is kostbaar.
Het kost € 2.050 (excl. BTW) om je deze kennis eigen te maken.
Dat ga ik niet gratis weggeven...

Zie link:
14 jaar geleden
Jij zelf bepaalt dat!
Je loopt alleen een risico dat het geld gaat kosten als je te kort stopt...;)