Wanneer ben je goedkoper uit. Last minute of vroeg boeking?

Het betreft hier een huwelijksreis van 2 weken naar een warm land voor in begin juli.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat een vroegboek korting maximaal 10-20% zal bedragen, terwijl last-minutes tot bijna op kostprijs terug gaan, wat wel 30-40% korting kan opleveren.

Echter.. voor een huwelijksreis: Zowieso geen lastminute doen: Last minute is afhankelijk van beschikbaarheid. En Juli valt in hoogseizoen. Tenzij het je echt niet uitmaakt waar je terecht komt.

Persoonlijk ga ik altijd voor vroeg boeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat ik aanneem dat jullie op je huwelijksreis iets meer willen dan een gewone hotelkamer zou ik vroeg boeken.
De meest romantische spots met de mooiste huwelijkssuites zijn natuurlijk dun gezaaid. Aangezien veel koppels tegenwoordig hun huwelijk erg lang te voren plannen heb je nu al best kans op 'reeds geboekt' als je iets gaat zoeken.

Toegevoegd na 6 minuten:
misschien een tip:
http://www.turtlefiji.com/
of deze:
http://www.creativetraveladventures.com/romantic-vacations.asp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Last Minute ben je goedkoper uit, maar voor een huwelijksreis zou ik het risico niet nemen.
Je weet namelijk van te voren niet of er plek is in landen die je wel ziet zitten.
Daarnaast neem ik aan dat je voor een huwelijksreis toch graag een ietwat leukere kamer wilt hebben dan gewoon een standaard 2-pk.
Ik zou in dit geval voor een zekerheidje gaan en kiezen voor de vroegboek-optie.
Geef bij boeking aan dat het een huwelijksreis betreft en veel reisbureau's/touroperators zorgen dan nog voor een leuk extraatje ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij vroegboeking krijg je korting op de lokatie die jij verkiest! Bij een last minute mag je reizen kiezen uit de reizen die nog beschikbaar zijn. Als je de reis van je dromen er dan ook uit kunt pakken, dan is het 'hebbes' maar bij een last minute moet je echt rekening houden met wat er nog beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk zelf als je met Last minute iets boekt dat je dan het goedkoopst uit bent. Want als je vroeg boekt heb je meestal minder korting dan als je met Last minute iets koopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je beide bedagen naast elkaar hebt liggen... je ziet dan het verschiel, en je weet wat goedkoper is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
last-minute, maar dan moet je wel vroeg boeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Last-minute is zeker goedkoper, maar om zo'n belangrijke reis daar door te laten vergallen? In dit geval zou ik voor zeker gaan.