Welke kleding houdt het warmst?

Ik ben (met spoed ;-) op zoek naar een echt goede warme winterjas. Maar welk materiaal houdt nou het warmst? 100% wol? Of een combinatie van wol en polyamide? Liever koop ik geen bont, alhoewel ik vermoed dat dit eigenlijk het warmste is... Weet iemand het?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
7.6K

Het beste antwoord

Ski jack(donsjack) met vastzittende handschoenen zijn extra warm, de koude lucht kan niet door de mouwen naar je armen, dus daarom is dat warmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goretex is slechts een flinterdun tussenlaagje wat fungeert als membraam. Het ventileert éénzijdig. Laat dus de overtollige warmte eruit van binnen naar buiten en laat niets door van buiten naar binnen.
Goretex heeft zijn oorsprong in de ruimtevaart en is voor het eerst toegepast door de NASA.
Altijd wol, nooit een syntetische stof. Wol ademt, past zich aan en is reeds getest door de eerste dragers.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zoek naar een jas met meerdere mogelijkheden zoals een uitritsbare voering een afknoopbare capuchon en een variabele sluithoogte (reverssluiting gecombineerd met een col of opstaande sluiting) Koop ook een jas die voldoende lengte heeft en past bij je lichaamslengte.
Een driekwart jas voor iemand van 150 cm is de verkeerde keuze en een korte jas voor iemand van 180 cm idemdito en geeft te weinig bescherming tegen koude en regen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gevoerde leren jas. Dat houdt ook goed koude wind tegen.
Ik had zo'n oude lange motorrijdersjas, die was echt kei warm zonder onhandig dik te zijn. Daarnaast kun je ze ook behoorlijk waterdicht maken met olie, dus dat beschermt nog weer extra, natte kleding is namelijk erg koud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt dons, warmt uitstekend en ventileert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bodywarmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De z.g. loden jassen zijn winddicht en warm. Het allerwarmst is een bontjas maar het schijnt al verboden te zijn om het te benoemen. Toch is dit het allerwarmst.
14 jaar geleden
Zoek gewoon naar een dikke donzen jas, die zijn toch het warmst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het allerwarmst is het eigenlijk als je meerdere laagjes draagt. Dan maakt het eigenlijk niet geheel uit wat het warmste materiaal is voor de winterjas, sterker nog: je hebt dan een iets minder warme winterjas nodig, die je ook in het voorjaar dan weer langer aan kunt houden.

Mocht je het te warm hebben: Dan haal je er gewoon een laagje tussenuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! meer lagen.
Er zijn al een heleboel goede antwoorden gegeven, voor een goede winterjas moet je naar een goede spotzaak gaan. Daar hebben ze vaak hele goede water en wind-dichte jassen. Al heeft een jas een wolle inhoud, als de jas niet wind-dicht is heb je het nog steeds koud! (winkels: Fjall-raven, perry sport, intersport)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thermokleding, bv nachtvissers dragen dat ook veel.