Naar Italie met de auto, via Oostenrijk of via Zwitserland?

Wij gaan van de zomer op vakantie naar Italie (gardameer) met de auto, en nu kun je over Zwitserland of Oostenrijk rijden? We horen uiteenlopende verhalen over de voor en nadelen, wie bied er duidelijkheid?
Graag incl. uitleg!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Deze vraag is al eerder gesteld, maar toch:

Als je uit het westen van Nederland komt, zou ik over Zwitserland rijden (via Belgie en Frankrijk), is echt de mooiste en kortste route (+ goedkoop tanken in Luxemburg). Laat ik beginnen bij Breda, dan naar Antwerpen, Brussel, Luxemburg, Metz, Nancy, Epinal, Mulhouse, Basel, St. Gottard, Chiasso, Milaan en dan Venetie aanhouden, kom je vanzelf langs de onderkant van het Gardameer. Echt een pracht route. Relaxed rijden.
Kom je vanuit het oosten, neem je normaal gesproken de Brenner, maar vind dat een verschrikkelijk eentonige route.
Succes en prettige vakantie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tussen Epinal en Mulhouse is geen snelweg, maar een prachtige 80 km weg door de Vogezen. Heuvelachtig en mooie dorpjes. Pas alleen op als je de afdaling van de Col de Busang neem, die heeft een paar verraderlijke haarspeldbochtjes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, het hele traject door Frankrijk, is tolvrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Brenner ligt in Oostenrijk, daar kom je niet langs als je over de Gottard rijdt.

Andere antwoorden (1)

Antwoorden: http://www.goeievraag.nl/vraag/italie-rijden-route.11426