Waar zijn de meeste slachtoffers van de Air France ramp gebleven?

Zo'n 45 lichamen zijn inmiddels gevonden, maar er ontbreken er nog ca. 200. Voor zover ik weet zouden ze moeten drijven. Is het mogelijk dat een groot aantal gewoon is opgegeten door de haaien (daar lees je eigenlijk zelden wat van), of zouden ze misschien nog in het gezonken stuk vliegtuig zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Het is helemaal zo "stil" rond deze ramp, er zal wel weer van alles aan de hand zijn, wat in de doofpot gestopt moet worden.
En eigenlijk zou ik helemaal niet willen weten, wat met die mensen gebeurt is. (al helemaal niet dat ze een hapje voor de haaien zijn geweest).
Het is verschrikkelijk voor de nabestaanden, wanneer hun geliefde niet terug gevonden worden.

(Misschien nog vrijwilligers met een snorkel en zwemvliezen om te helpen?)

Misschien is het ook maar beter dat we niet alles weten.
Ga dan straks het vliegtuig niet meer in, zal gelijk mijn man vertellen dat ik thuis blijf met de vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk heb je gelijk, ik vind het verdacht stil, net alsof er iets wordt achter gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de doofpot wordt een beetje moeilijk, maar zo lang de zwarte dozen niet zijn gevonden (of wel gevonden, maar niet geanalyseerd) staat er veel op het spel. Ik kan me dan voorstellen dat het niet verstandig is te blijven speculeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stil? elk wrakstukje dat ze opvissen komt op het journaal, zelfs als het ergens anders van is komt het op journaal.

Andere antwoorden (7)

er zal stroming zijn verbranding zinken incompleetheid. je wil echt niet weten hoe het er daar nu uitziet, en nee het is niet stil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt ook aan de oorzaak. Als het toestel is ontploft zal er niet veel over zijn van de meeste lichamen. Een deel gezonken naar 6000? meter. Verspreid. Opgegeten, zou kunnen, maar of dat waarschijnlijk is weet ik niet. Haaien zitten volgens mij niet masaal in de diepzee. Ze hebben geen zwemblaas en hangen vaak op de bodem. Op 6 km diepte is dat niet zo'n pretje, al zullen er vast wel soorten zijn die in de diepzee leven.

Ik denk dat het meest waarschijnlijk is dat de meeste slachtoffers in en tussen de wrakstukken liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zitten deels in het gezonken vliegtuig, en deels is het als voedsel opgegeten, maar het kan ook zijn dat er een aantal lichamen niet meer als een geheel bestaan... Het wijst er nu op dat wellicht een bom de oorzaak is geweest, dan zijn er ook een aantal lichamen zoek omdat ze niet meer intact zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft de antwoorden zelf al...

En het vermoeden word steeds groter dat het vliegtuig op grote hoogte is geëxplodeerd. Er is namelijk nergens kerosine gevonden. Eveneens omdat de laatste melding naar de toren was dat er 24 systemen plots waren uitgevallen. Om vervolgens 45 minuten geen enkel radiocontact te hebben. Dit is ongeveer de tijd die een A 330 nodig heeft voor een glijvlucht vanaf +/- 11 km hoogte...

Maar wat er gebeurd is, is koffiedik kijken totdat de zwarte dozen gevonden zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lichaam drijft alleen als er gas in het lichaam zit. Als je in een zwembad zit en je blaast onder water je longen leeg zal je lichaam ook zinken. Als er een explosie in de lucht heeft plaatsgevonden en van een bepaalde hoogte en snelheid lichamen het water raken dan zal er weinig lucht in de longen overblijven (om niet te spreken over de rest van het lichaam). Ik vermoed zelf (maar daar heb ik niets over gelezen) dat de gevonden lichamen juist gevonden zijn in een wrakstuk wat de lichamen beschermd heeft. Er is nog weinig bekend over wat er precies gebeurd is, maar het verbaast me dat ze nog zoveel lichamen gevonden hebben. Je moet je voorstellen over wat voor groot gebied de reddingswerkers moeten zoeken! Ik denk dat de meesten gezonken zijn (wel of niet in een wrakstuk) en nu een onderdeel zijn van de voedselketen van de oceaan.
Na een bepaalde tijd vult de maag en darmen van het lichaam zich met gassen die ontstaan van het rottingsproces en kunnen sommige lichamen weer komen bovendrijven...maar het is mij niet bekend hoe lang dat duurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet niet vergeten, de oceaan is groot, heel groot. De lichamen zullen waarschijnlijk over een hele grote afstand drijven, of ze zitten nog in het stuk vliegtuig wat niet is gevonden.

Ik hoorde gisteren trouwens dat er twee mensen aan boord waren die een link hadden met terrorisme, ik vraag me alleen af hoe zulke mensen dan aan boord kunnen komen als ze op een zwarte lijst staan. Hmm idee misschien voor een nieuwe vraag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oceaan is groot, en staat bepaald niet stil. Zelf vind ik het opvallend dat er überhaupt nog zo veel lichamen zijn gevonden.