Als je dood bent is alles dan gewoon echt voorbij?

er zijn veel mensen die geloven dat er leven is na de dood. dat je ziel over gaat naar een andere wereld. maar is dat zo? of kom je terug als een hond of word je een geest. tuurlijk is deze vraag moeilijk te beantwoorden maar ik vraag het me wel af. of weet je dan gewoon niets meer net als wanneer je slaapt. (zonder droom)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja. Waarom? Omdat datgene dat je 'ik' bepaald: je hersenen en de daaraan gekoppelde zintuigen dan niet meer werken. De rest ook niet trouwens. Dat heet nou 'dood'. Toegevoegd op 22-05-2009 14:32:58 Mensen kunnen overigens compleet van karakter veranderen door bv een ongeluk, een herseninfarct of een ziekte als Alzheimer. Dit is een bewijs dat 'de ziel' in direct verband staat met de conditie van je hersenen en niet los van je hersenen kan bestaan. Immers, als de ziel 'onstoffelijk' zou zijn, dan zou een karakter in zo'n geval niet kunnen veranderen.

Als we het antwoord op die vraag nou eens wisten... Dan zouden we gelijk weten of de bijbel het bij het rechte eind heeft, of Char en Derek Ogilvie ons niet bedonderen en of we ons zorgen moeten maken of we ooit in de hel terecht gaan komen. Het enige antwoord op deze vraag is: Dat merk je vanzelf wel (of niet). Het gaat hierbij om wat je zelf gelooft. En dat moet ieder voor zich bepalen. Ikzelf geloof dat er "iets" is na de dood, maar wat precies: geen idee.

Iets wat ik sowieso niet geloof is de hel

Er is maar een manier om daarachter te komen...