Waarom wordt bij sommige belachelijke vragen op het knopje "Goeie vraag" geklikt, terwijl bij sommige hele goeie vragen dat niet gebeurd?

Viel me gewoon even op. :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Doordat het "knopje" reactie er direct onder zit.
Af en toe wil ik een reactie geven en dan klik ik per ongeluk op Goeie Vraag.

Toegevoegd op 11-05-2009 15:16:04
Zie:
http://www.goeievraag.nl/vraag/knop-reacties-plek-vraag-neergezet.8171
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige mensen verdenk ik ervan dat ze een dubbele account aanmaken zodat ze zichzelf meer punten kunnen geven, en zo dus ook zichzelf een goeievraag-puntje geven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, dat is ook een mogelijkheid natuurlijk. Had ik nog niet aan gedacht. Haha, je brengt me wel op een idee... (maar wat heb ik aan meer punten... ik wil meer reacties kunnen geven... hahaha)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat geloof ik nou ook
Ik denk omdat sommigen moeten lachen om belachelijke vragen en de vraagsteller willen belonen voor die lach...

Het was mij ook al opgevallen.

Wat mij ook opgevallen is, is dat iemand het als goeie vraag aanklikt als het die persoon raakt, of als iemand hetzelfde probleem/dezelfde gedachte heeft. Of als iemand eindelijk zijn verhaal op dat punt kwijt kan (hm, deze laatste is van mezelf, want dat heb ik eens gedaan).

Ik zelf klik meestal op goeie vraag als ik het een interessant onderwerp vind, terwijl ik zelf over de vraag nog nooit had nagedacht. Of als ik vind dat anderen door die vraag iets kunnen opsteken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als mensen er om moeten lachen of de reacties zijn leuk drukken mensen er wel eens op.
ik heb mijzelf daar al eens op betrapt.
.
maar alsjebliefd+1 goede vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De centrale kwestie is dat mensen meningen hebben. Een mening staat volkomen vrij en hoeft in stricte zin nergens mee verantwoord te worden. Verder zou ik niet weten wat de objectieve standaard is van een 'goede vraag'.

Hieruit stamt je verbazing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen ziet het anders, vandaar dat dat wat is afwijkt van dat wat jij wil... En dat geldt voor alles in het leven niet alleen of een vraag een goeie of een beste vraag is...

Je kunt alleen binnen je kader kijken, en nooit daarbuiten, dus het is een afspiegeling van het gemiddelde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen die jij belachelijk vindt, vinden andere mensen misschien juist heel goed. Meningen verschillen immers en andere mensen kunnen een andere mening over een vraag hebben dan jij.

Verder heeft niemand gedefinieerd wat er precies wordt bedoeld met "Goeie" in "Goeie vraag". Dit woord kan iedereen dus vrij interpreteren.

Iemand die bijvoorbeeld benieuwd is naar de antwoorden die nog gaan komen op een vraag, zou die vraag al als een goede vraag kunnen zien en het knopje kunnen indrukken. Zo zijn er nog vele andere redenen te bedenken waarom mensen bij een vraag het knopje "Goeie vraag" indrukken.
Antoni